رييس انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن خوزستان با بيان اين‌كه افزايش هزينه‌هاي ساختمان‌سازي موجب كاهش ساخت و ساز شده است، گفت: در صورت ادامه اين روند اكثر پروژه‌هاي ساخت و ساز ساختمان به تعطيلي كشانده مي‌شوند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سياوش ساعي‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهاركرد: در حال حاضر به طور متوسط هر سازنده براي ساخت هر ساختمان حدود 30 درصد زيان را متحمل مي‌شود.

وي افزود: در شرايط فعلي به دليل بالا بودن نوسانات قيمتي انواع مصالح و خدمات ساختماني، سازندگان نمي‌دانند كه هزينه تمام شده ساختمان چقدر مي‌شود و هيچ برآورد دقيقي از هزينه اتمام پروژه‌ نمي‌توانند داشته باشند.

ساعي‌فر تصريح‌كرد: قراردادها و دستمزدهاي ساختمان‌سازي مربوط به نرخ سال 90 است و اين قراردادها متناسب با هزينه‌هاي فعلي ساختمان‌سازي نيست.

رييس انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن خوزستان عنوان‌كرد: در حال حاضر نوسانات نرخ ارز و به تبع افزايش قيمت مصالح و خدمت ساختماني عامل اصلي افزايش هزينه ساخت و ساز است، اين مشكل در تمام كشور وجود دارد و مختص اهواز و استان نيست.

وي گفت: سازندگان و انبوه‌سازان مجبورند با قراردادهاي قبلي كار را انجام دهند، به همين دليل در حال حاضر ساختمان‌سازي براي سازندگان توجيه اقتصادي ندارد اما ساير مشاغل اين‌گونه نيستند و قرارداد كار در ساير مشاغل متناسب با هزينه‌ها وضعيت روز تغيير مي‌كند./ب


برچسب ها: کاهش ، ساخت ، ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.