دولت کانادا برای تبلیغات رسانه‌ای طرح موسوم به «طرح عمل اقتصادی» بیش از میزان بودجه مصوب تبلیغاتی هزینه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پرس تي وي  ،‌ بررسی عملکرد ۵ ساله نخست فعالیت دولت محافظه کار استفان هارپر، نخست وزیر کانادا نشان می‌دهد که در این مدت مبلغ ۱۲۸ میلیون دلار کانادا (بیش از ۱۳۰ میلیون دلار امریکا) بیش از بودجه مصوب برای تبلیغات هزینه شده است.

سیل تبلیغات رسانه‌ای گسترده برای «طرح عمل اقتصادی» در رسانه‌های کانادا که هزینه آن از مالیات‌های پرداختی از سوی مردم این کشور تامین می‌شود در حالی صورت می‌گیرد که دولت هارپر اجرای این طرح را ماه مارس کنار گذاشته بود؛ طرحی که برای نخستین بار در بودجه ژانویه ۲۰۰۹ معرفی و مطرح شد.

به گفته منتقدان، دلارهای پرداختی مالیات‌دهندگان کانادایی در حالی برای این تبلیغات هزینه می‌شود که این کشور با کاهش فراگیر بودجه مواجه است و دولت محافظه کار کانادا نیز بودجه مراقبت‌های پزشکی، مراقبت از کودکان و آموزش را کاهش داده است.

یک کانادایی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار پرس تی‌وی گفت:«در حالی‌که دولت میلیون‌ها دلار برای طرح عمل اقتصادی هزینه می‌کند هیچ مبلغی را به آموزگاران و آموزش اختصاص نمی‌دهد. ما تا وقتی که مردمی تحصیل کرده نداشته باشیم نمی‌توانیم به اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور کمک کنیم.»

کابینه هارپر مدعی است که این تبلیغات برای آگاه کردن مردم کانادا از فرصت‌هایی که در این کشور در اختیار دارند لازم است.

با این وجود اندیشمندان کانادایی می‌خواهند به جای مشاهده عبارات مندرج در وب‌سایت مرتبط با این طرح، مدارک و شواهد ملموسی را ببیند که مزایای اقتصادی طرح عمل اقتصادی را نشان می‌دهد.

توماس استون، تحلیل‌گر سیاسی در این زمینه گفت:«به نظر من هارپر باید در اولین فرصت از کار برکنار شود. وی از نظر شهروندان کانادایی مرتکب خیانت شده است و فقط کسانی از هارپر حمایت می‌کنند که در سمت‌های عالی‌رتبه شرکتی قرار دارند و از تخفیف مالیاتی برخوردارند. وی (هارپر) باید برای اقداماتش پاسخگو باشد.»

به عقیده منتقدان، دولت هارپر از نظر ایدئولوژیک با برنامه‌های بهبود اقتصادی مدل «معامله جدید» مخالف است؛ برنامه‌ای که ممکن است به ارتقای سطح زندگی طبقه کارگر در کانادا منجر شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار