امام‌جمعه نیشابور گفت: فرهنگ امام حسین(ع) سبب تحول اعتقادی و موج اسلام‌خواهی در دنیا شده است.

 .به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور، حجت‌الاسلام اسماعيل مقري‌موذن در جمع اعضاي شورای فرهنگی نیشابور، افزود: ما شاهد انقلاب‌های مردمی مانند انقلاب شوروی سابق بوده‌ایم ولی تنها انقلاب اسلامی ایران است که سبب تحول و دگرگونی شد.

وی بیان داشت: فرهنگ امام حسین(ع) برای اهل سنت پس از هزار و 400 سال احیا شده زیرا آنها معتقد بودند کسی نباید با ولی امر و نظام سیاسی خویش به مبارزه برخیزد، اما امروزه نه تنها به مبارزه علیه نظام خود به خیابان می‌آیند بلکه اگر کشته‌ای در این راه دارند را شهید می‌نامند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این جلسه در خصوص تاکید مقام معظم رهبری در برگزاری کنگره فضل‌ابن شاذان اظهار کرد: پی‌گیری‌های ائمه جمعه، نمایندگان، فرمانداری و مردم سبب شده تا مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کنگره ملی فضل‌ابن شاذان تاکید داشته باشند.

سید‌جلال هاشمی عنوان کرد: طرحی از سه سال قبل از سوی فرمانداری و شورای فرهنگ عمومی تنظیم و در دستور‌کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت و از آن زمان بیش از هشت جلسه در اتاق استاندار و معاونت‌های سیاسی امنیتی پیرامون برگزاری کنگره فضل‌ابن شاذان برگزار شده است.

وی با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی در این رابطه افزود: بر اساس تاکیدات استاندار، شهرداری باید با همکاری میراث فرهنگی تا سال آینده یک پیش‌کنگره را اجرا کند تا بتوانیم در سال‌های آتی کنگره ملی را نیز اجرا کنیم.

نايب رئيس شوراي فرهنگ عمومي نیشابور تصریح کرد: بحث احداث ساخت مجتمع فرهنگی فضل‌ابن شاذان نیزدر اعتبارات ریاست جمهوری مورد تصویب قرار گرفته و جانمائی آن در محل سایت بهشت فضل پیش‌بینی شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: یک مجموعه فرهنگی نیز در سایت بی‌بی شطیطه نیشابور از طریق اعتبارات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده که در دستورکار شورای استان قرار گرفته است.

امام‌جمعه موقت نيشابور نيز در این جلسه بیان داشت: در ملاقات ائمه جمعه با مقام معظم رهبری دو مسئله مطرح شد یکی کنگره فضل‌ابن شاذان و دیگری افلاک‌نمای نیشابور بود که مقام معظم رهبری با هوشمندی نبود دانشکده علوم ریاضی را برای استفاده از افلاک‌نما عنوان کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات اخیر اضافه کردند: همایش مقدماتی کنگره بین‌المللی فضل‌ابن شاذان در آخرین جلسه دفتر معاونت سیاسی استانداری مصوب شده است./س

برچسب ها: امام حسین ، اسلام ، اعتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.