رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز خطاب به دانشجويان عضو دفتر شاهد و ايثارگر گفت: شما با ايمان و علم‌آموزي و پيشينه‌اي كه سرشار از نور و ايمان است، مي‌توانيد توانمند وارد جامعه شويد و در آن فعاليت كنيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،دكتر حسن مروتي در نشست با دانشجويان جديدالورود عضو دفتر شاهد و ايثارگر دانشگاه كه  در آمفي‌تئاتر دانشكده كشاورزي برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانشجويان شاهد و ايثارگر در اين دانشگاه، براي آن بركت است؛ عضويت حدود 700 دانشجو در دفتر شاهد و ايثارگر، براي دانشگاه شهيد چمران افتخار بزرگي است.

 وي با اشاره به تدفين شهداي گمنام در روز سه‌شنبه(25 مهرماه) در اين دانشگاه، افزود: دانشگاه بعد از سال‌ها انتظار مي‌تواند اين عزيزان را در دل خاك خود‌ جاي دهد. خاك دانشگاه شهيد چمران با حضور اين عزيزان پر بركت مي‌شود. حضور پررنگ شما در مراسم اين روز بسيار مهم است.

 

مروتي گفت: دانشگاه شهيد چمران پانزدهمين دانشگاه كشور از نظر آموزشي و پژوهشي است؛ ايستادن در چنين جايگاهي كار آساني نيست. سال گذشته دانشگاه از نظر توليد كتاب سومين دانشگاه كشور محسوب شد و از نظر انعقاد قراردادهاي پژوهشي با دستگاه‌هاي اجرايي بعد از دانشگاه تهران مقام دوم و از نظر اعتبار و مبالغ قرارداد، رتبه سوم را در بين دانشگاه‌هاي كشور كسب كرد.

 رئيس دانشگاه شهيد چمران با بيان اين‌كه پرديس دانشگاه شهيد چمران حدود 186 هكتار و داراي 13 دانشكده است، ‌ادامه‌داد: دانشگاه داراي 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف است كه 3 هزار دانشجو در 96 رشته مقطع كارشناسي ارشد، هزار دانشجو در 45 رشته مقطع دكتري و مابقي دانشجويان در 50 رشته مقطع كارشناسي و همچنين 3 رشته مقطع كارداني دانشكده هنر شوشتر، مشغول به تحصيل هستند.

وي اظهارداشت: دانشگاه شهيد چمران تنها دانشگاهي است كه قبل انقلاب در خوزستان وجود داشت؛ بسياري از دانشگاه‌هاي موجود در استان از اين دانشگاه تفكيك و به‌صورت مستقل به دانشگاه تبديل شدند.

مروتي به برنامه جداسازي 2 دانشگاه ديگر - دانشگاه صنعتي شهداي هويزه و دانشكده هنر شوشتر -  اشاره كرد و افزود: در حال حاضر ساختمان آموزشي دانشگاه صنعتي شهداي هويزه در حال احداث است. همچنين دانشكده هنر شوشتر قرار است در آينده به‌صورت مستقل فعاليت كند.

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز افزود: دوره‌هاي تحصيلات تكميلي اين دانشگاه در سال‌هاي اخير رشد خوبي كرده است و تقريباً مقطع ارشد براي همه رشته‌هاي كارشناسي راه‌اندازي شده است. راه‌اندازي رشته‌هاي تحصيلات تكميلي يك مزيت براي دانشجويان اين دانشگاه جهت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر محسوب مي‌شود.

 

وي خطاب به دانشجويان، با بيان اين‌كه ما مديون شما هستيم، گفت: اميدواريم بتوانيم گوشه‌اي از زحمات پدر و مادران شما را جبران كنيم. از شما مي‌خواهم با اين نامي كه به آن معروف هستيد در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و آموزشي، هم در دانشگاه برجسته و شناخته شويد.

 مروتي خطاب به دانشجويان دختر گفت: شما با حجاب وعفاف خود، مي‌توانيد ترويج دهنده اين امر در بين دانشجويان دختر باشيد./س

 


برچسب ها: عضویت ، دانشجو ، شاهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.