روز گذشته مدیران موسسات قرآنی خراسان شمالی با قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند و به طرح دیدگاه ها و ارائه پیشنهادات برای مرتفع شدن مشکلات فعالان موسسات قرآنی استان پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به سفر مقام معظم رهبری با استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری با سفر به خراسان شمالی، استان را فرهیخته و مستعد در زمینه پرورش استعدادهای فرهنگی، هنری و علمی دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی در ادامه ارائه حمایت های اعتباراتی و تجهیزاتی به موسسات قرآنی استان خراسان شمالی به منظور برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت تر و ترغیب هر چه بیشتر علاقه مندان برای حضور در دوره های آموزشی را ضروری برشمرد.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های مناسب و ارائه حمایت های یاد شده مشکلات این موسسات در راستای ارائه آموزش های با کیفیت تر و ترغیب علاقه مندان بیشتری برای حضور در این مراکز، مرتفع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی همچنین در خصوص حمایت هایی که از موسسان مراکز قرآنی برای احداث، رهن و یا اجاره مکان برای برپایی موسسه صورت می گیرد نیز بیان داشت: موسسی که مجوز را از فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند از کمک بلاعوض برای رهن، خرید و یا احداث مکان بهره مند می شود.

وی افزود: موسسی که مجوز را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کند از حمایت های آموزشی، برگزاری دوره های تلاوت قرآن و معافیت مالیاتی بهره مند می شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هیچ موسسی اجازه ندارد از دو مرجع مجوز اخذ کند بلکه تنها می تواند از یکی از دو سازمان یاد شده مجوز را دریافت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در خاتمه به کمبود اساتید حفظ و مفاهیم قرآن در موسسات آموزش های قرآنی خراسان شمالی نیز اشاره داشت و گفت:برگزاری دوره های ویژه تربیت مربی قرآن کریم در خراسان شمالی نیز مصوب شد که با برگزاری این دوره ها،حمایت های اعتباری به موسسان مراکز قرآنی تعلق می گیرد./س

برچسب ها: نشست ، مدیران ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.