شبکه سي ان بي سي عربي در گزارش با عنوان «آمريکا در بن بست» تصريح کرد با ادامه روند کنوني در آمريکا، اين کشور از ابتداي سال آينده در پرتگاه مالي سقوط خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ،‌شبکه آمريکايي سي ان بي سي عربي تاکيد کرد آمريکا به سوي پرتگاه مالي پيش مي رود.
گوينده اين شبکه گفت: از ابتداي سال آينده بخشي از بخشودگي هاي مالياتي در آمريکا که از دوره جرج بوش تصويب شده بود حذف خواهد شد و هزينه هاي دولتي هم کاهش خواهد يافت. تحليلگران اقتصادي مي گويند اين دو اقدام باعث رکود اقتصادي در آمريکا از ابتداي سال آينده خواهد شد.
موسسه «سيتي گروپ» پيش بيني کرد از ابتداي سال آينده با رکود اقتصادي در آمريکا، ارزش سهام در بورس نيويورک ده تا بيست درصد کاهش يابد. اين گروه تاکيد کرد توليد ناخالص داخلي آمريکا حدود يک درصد کاهش خواهد يافت.
رکود اقتصادي در آمريکا مي تواند باعث کاهش بيست درصدي بهاي نفت در بازارهاي جهاني شود.
سيتي گروپ تاکيد کرد دلار آمريکا حدود پنج درصد از ارزش خود  را در برابر ديگر ارزهاي بين المللي   از دست خواهد داد و بيکاري در آمريکا در سال آينده هم از نه و نيم درصد فراتر خواهد رفت.
رئيس بانک مرکزي آمريکا تاکنون بارها از کنگره خواسته است براي حل اين مشکل وارد عمل شود، زيرا در غير اينصورت اقتصاد اين کشور در سال آينده با رکود روبرو خواهد شد. رئيس بانک مرکزي آمريکا تاکيد کرد بحران بدهي ها در اروپا تاثير بسيار منفي بر اقتصاد اين کشور هم داشته است.
مشکل آمريکا آن است که اگر تدابيري براي جلوگيري از رکود اقتصادي اتخاذ کند، کسري بودجه دولت اين کشور افزايش خواهد يافت. بدهي هاي عمومي آمريکا هم اکنون به شصت و هفت و هفت دهم درصد  توليد ناخالص داخلي اين کشور رسيده است. تحليلگران هشدار مي دهند اگر بخشودگي هاي مالياتي ادامه داشته باشد، حجم بدهي هاي عمومي آمريکا به صد درصد توليد ناخالص داخلي اين کشور خواهد رسيد.
گوينده اين شبکه افزود: وحشت از آينده مبهم در آمريکا، تاثير منفي بر شرکتها و خانواده ها در اين کشور گذاشته است. خانواده هاي آمريکايي به علت نگراني از اوضاع آينده اقتصاد اين کشور و احتمال وقوع فاجعه اقتصادي در آن در خريدهاي خود با احتياط عمل مي کنند. کاهش مصرف در آمريکا باعث کاهش توليد در اين کشور خواهد شد.
بيشتر تحليلگران وکارشناسان اقتصادي پيش بيني مي کنند تا زمان انتخابات رياست جمهوري در آمريکا هيچ تصميم جدي براي مقابله با رکود اقتصادي در اين کشور اتخاذ نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار