آمار و تحقیقات نشان داده کودکانی كه در خانه تنها می باشند زودتر دچار آسیب ها و انحرافات می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تک فرزندی در خانواده یکی از آسیب های بالا رفتن سن ازدواج است، که مادران و پدران را متقاعد می کند تا به داشتن یک فرزند اکتفا کنند و این امر موجب پایین آمدن جمعیت و بالا رفتن میانگین سنی در جامعه می باشد.
 
یک آسیب شناس گفت: از جمله دیگر مواردی که موجب تک فرزندی در خانواده ها می شود مشکلات اقتصادی و فراهم کردن زندگی مناسب برای فرزند است که آمارها نشان می دهد بیش از 80 درصد از خانواده هایی که تنها یک فرزند دارند بدلیل نبود امکانات و نداشتن موقعیت اقتصادی مناسب است.
 
یک روانشناس در خصوص آسیب پذیری تک فرزندان نسبت به چند فرزندان، خاطر نشان کرد: کودکانی که در خانواده تنها هستند و خواهر و برادری ندارند از حمایت و پشتیبانی کمتری برخوردارند و همچنین اوقات خود را به دلیل نبودن خواهر یا برادر مجبورند با رایانه و یافیلم های متفاوت و یا روش های نامناسب دیگر پر کنند.
 
وی افزود: با وجود مراقبت ها و توجه های والدین به آنها باز هم احساس تنهایی می کنند و به داشتن خواهر و برادران دیگر دوستانش حسرت می خورند که این امر زمینه ی جذب به افراد دیگر را کودک بالا می برد که اگر آن فرد حاوی ناهنجاری رفتاری باشد به شدت بر روی تاثیرگذار خواهد بود.
 
رحیمی معلم دبستان با اشاره به کودکان تک فرزند گفت: این کودکان در مدرسه به صورت آشکاری از دیگران نسبت به ضعف در احیای حق و نداشتن قدرت ارتباط با دیگران ضعیف تر می باشند و این موارد مشکل افت در تحصیل آنها می شود.
 
امیدواریم این مطالب را جدی بگیرید و نسبت به تک فرزند خود مراقبت بیشتری داشته باشید و لازم بذکر است که پیدا کردن دوستی مناسب برای کودکان می توانید لطفی بزرگ در حق او انجام دهید./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار