با تصویب دولت، کارگروهی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و حضور وزرای اقتصاد، کشور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی تشکیل شد تا نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم برای جبران خسارات و بازسازی مناطق آسیب دیده، اقدام کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ جلسه هیئت دولت  به ریاست محمود احمدی نژاد تشکیل شد. در این جلسه، اعضای هیئت دولت ضمن بررسی وقوع حادثه سیل در برخی از استان‌های کشور، کارگروهی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد و به آن ماموریت داد تا ضمن سفر به این استان‌ها و بازدید از مناطق حادثه دیده، با اختیارات کافی از سوی دولت، نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم برای جبران خسارات و بازسازی مناطق آسیب دیده، اقدام کنند.

بررسی آخرین وضعیت تنظیم بازار

در ادامه این جلسه اعضای دولت به بررسی آخرین وضعیت تنظیم بازار و مسائل ارزی کشور پرداخته و اعضای اقتصادی دولت گزارشی از آخرین اقدامات به عمل آمده در راستای ثبات و تنظیم بازار ارز و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ارائه کرده و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شد.

مرمت و بازسازی خوابگاه های دانشجویی

در جلسه هیئت وزیران همچنین گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده برای مرمت خوابگاه‌های کوی دانشگاه و سایر خوابگاه‌ها در راستای دستور رئیس جمهور توسط معاون اجرایی رئیس جمهور و گزارشی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به دانشجویان در بخش‌های امور رفاهی، تسهیلات و مسکن توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد که بر این اساس احمدی نژاد به هیئتی متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور ماموریت داد تا ضمن بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی، نسبت به برنامه ریزی و اختصاص اعتبار برای بازسازی و تجهیز این خوابگاه‌ها در زمان مناسب اقدام کنند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم ارتباط موثر و تنگاتنگ مسئولان با دانشجویان در راستای حل مشکلات آنان تاکید کرد.

در اين جلسه برخی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی از جمله آئین نامه اجرایی بندهای (3)،(39) و (66) قانون بودجه سال 1391 کل کشور و اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (8) قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی در خصوص صدور اجازه تاسیس مراکز و موسسات پزشکی خصوصی مورد تصویب دولت قرار گرفت.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار