برخی تحلیلگران از انتخاب علی زیدان به عنوان نخست وزیر جدید لیبی با توجه به روابط وی با برخی شخصیتهای مطرح صهیونیست، ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علی زیدان شب گذشته با به دست آوردن 93  رای در برابر 85 رای محمد الحراری به پیروزی دست یافت و مامور تشکیل کابینه جدید لیبی شد . به این ترتیب علی زیدان نامزد مورد حمایت ائتلاف نیروهای ملی و برخی از افراد مستقل با هشت رای اختلاف در رقابت با الحراری نامزد اسلامخواهان و افراد مستقل و ائتلاف الوفاق پیروز شد.
 
این در حالی است که پیش از این برخی نمایندگان پارلمان انتقادات سختی را علیه زیدان با توجه به روابط نزدیکش با هنری برنارد لوی شخصیت مطرح یهودی فرانسوی که از حامیان اصلی صهیونیسم بین الملل محسوب می شود، مطرح کردند.
 
اما با این وجود وی به عنوان نخست وزیر جدید لیبی در رقابت با نامزد اسلامگرا انتخاب شد. این مسئله موجبات نگرانی درباره آینده لیبی پس از سقوط رزیم قذافی را به وجود آورده است.
 
در تصویر فوق "هنری برنارد لوی" در کنار علی زیدان در یکی از نشستهای مشترکی که با وی داشته دیده می شود.

"برنارد لوی" ميليونر يهودي خود را براي انتخابات رياست جمهوري اسرائيل نامزد مي‌كند. مزدور سابق موساد و نامزد كنوني انتخابات رياست جمهوري در اسرائيل. او همراه با انقلابيون 25 ژانويه مصر در ميدان تحرير قاهره حاضر شد.

با دنبال كردن اخبار مربوط به او و همچنين سخنان و نوشته‌هاي اين شخص، به اين نتيجه مي‌رسيم كه او يك روزنامه‌نگار معمولي نيست كه راحت پشت ميزش در دفتر كار راحتش و با امكانات زياد بنشيند. او را در كوه‌هاي افغانستان، دشت‌هاي سودان مرتع‌هاي دارفور، كوه‌هاي كردستان عراق، شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين در تلاويو و اخيراً هم شهرهاي شرقي كشور ليبي كه پرچم سبز كه نماد حكومت قذافي است در آن پايين كشيده شد، مي‌شناسند.
شبكه‌هاي عربي كه داعيه حمايت از انقلاب‌هاي مردمي در جهان عرب را دارند هيچگاه حضور وي در بين انقلابيون را پوشش ندادند. او در بنغازي واقع در شرق ليبي سخنراني كرد؛ امّا ما تصويري يا خبري از وي در شبكه‌هاي خبري ماهواره‌اي به ويژه شبكه الجزيره نديديم.



او با عبدالجليل (رئيس شوراي ملّي انتقالي ليبي) كه درگذشته وزير دادگستري ليبي بوده، ديدار كرد.




او در اين اتاق از نقشه‌ها و برنامه‌هاي انقلابيون در ليبي آگاه مي‌شود. در اين اتاق فرمانده ارتش در شوراي ملّي انتقالي ليبي كه از رژيم قذّافي جدا شده به او توضيحاتي مي‌دهد. سؤال اينجاست كه چگونه به اين شخص اجازه داده شده كه از روند عمليات نظامي انقلابيون ليبي ضدّ قذافي آگاهي يابد؟ او چه نفوذي در اين دستگاه‌ها دارد و اگر اين رژيم‌ها در آينده سقوط كنند، او در اين كشورها چه نقشي ايفا خواهد كرد؟

او به خطوط مقدّم جنگ در قلب صحراي ليبي مي‌رود، اين همه رنج و سختي‌هايي كه او به جان مي‌خرد، براي چيست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار