جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان غربی گفت: لازمه جدب مسافر به ویژه گردشگر خارجی همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است، پس باید در این راستا قدم برداشته شود.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبـرنگار باشـگاه خـبر نـگاران ارومـیه اظهار داشت: قدمت طولانی این استان منجر به این شده است که مجموعه‌های تاریخی و آثار باستانی در مناطق مختلف استان پراکنده شود و در همه شهرستان‌ها این مجموعه‌های دیدنی و گردشگری وجود دارد، پس باید مسئولان در نقاط مختلف استان بسترهای مورد نیاز را در همه زمینه‌ها مانند حمل نقل و اسکان برای جذب گردشگر فراهم کنند.

وی سلماس را یکی از شهرستان‌های بنام استان در این حوزه دانست و بیان داشت: نام این منطقه در زمان هخامنشیان زاروند یا زروند بوده و کاوش‌های تپه‌ بیان تاریخچه دوران مادی سلماس را روشن می‌کند.

امامی به حجاری‌های خان تختی اشاره کرد و افزود: در 76 کیلومتری جاده ارومیه – سلماس در روستایی به نام خان تختی روی قطعه سنگ صاف و بزرگی نقوش حجاری شده‌ای به این نام وجود دارد؛ این کتیبه حاوی نقش دو مردی است که بر اسب راهواری سوار بوده و کلاهی تاج مانند بر سر دارد و نقش‌های دو سوار دیگر در کنار آن به چشم می‌خورد و لباسی که این مردان بر تن دارند مانند البسه دوره ساسانی است.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان غربی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری در اشنویه گفت: این شهرستان با کشورهای عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و کلاشین، سفیر رزا و پی‌ریز از معروف‌ترین ارتفاعات این شهر است، همچنین مشخصه عمده این شهر تولید محصولات کشاورزی، دامداری، جاجیم، گلیم، جانمازی پشمی، قالی و نمدبافی است.

وی با بیان اینکه این شهر دارای بازارچه مشترک مرزی، به نام ناویه‌خان در مرز عراق است، به جنگل‌های طبیعی منطقه به آبشار زیبای آوهلدیر و کتیبه باستانی کلاشین دو رویه به جا مانده از اورتورها در کنار چشمه عین‌اروم اولیه در جاده ارومیه – اشنویه اشاره به عنوان جاذبه‌های این منطقه کرد.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان غربی وجود طبیعت زیبا و دلکش در اشنویه را از جاذبه‌های دیگر این خطه عنوان کرد و اظهار داشت: مناظر زیبایی از باغ‌های گیلاس، سیب و ... در این شهرستان وجود دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.