یک چترباز اتریشی روز یکشنبه پس از صعود به بالای لایه استراتوسفر جو زمین با بالون، سقوط آزاد کرد و سه رکورد جهانی را شکست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگـزاری رویترز ، "فلیکس بامگارتنر" پرش خود را از فاصله بیست و چهار مایلی (برابر با 38 کیلومتری) سطح زمین انجام داد و در شهر روزول در ایالت نیو مکزیکوی آمریکا فرود آمد.
حامیان مالی این طرح در این باره اعلام کردند از جمله رکوردهایی که بامگارتنر در این پرش ثبت کرد، رکورد پرش از بالاترین ارتفاع با چتر نجات بود.
 این چتر باز 43 ساله با استفاده از یک بالون غول پیکر و درون یک کپسول از جنس فایبر گلاس و آکریلیک به ابعاد حدود دو در سه متر به این ارتفاع صعود کرد.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، سرعت این چترباز هنگام عبور از لایه استراتوسفر جو به بیش از هفتصد مایل در ساعت رسید. بدین ترتیب وی نام خود را به عنوان نخستین چتربازی که رکورد سرعت فرا صوت را شکسته است ثبت کرد.
از دیگر رکوردهایی که بامگارتنر در این جریان شکست، رکورد مرتفع ترین صعود با بالون توسط انسان بود.
این چترباز اتریشی پیش از فرود بدون حادثه خود بر سطح زمین ده دقیقه در هوا معلق بود. صعود وی به بالای استراتوسفر نیز حدود دو ساعت و نیم طول کشید. این پرش در شصت و پنجمین سالگرد پرواز "چاک ییگر" خلبان آمریکایی انجام شد که طی آن او توانست برای نخستین بار دیوار صوتی را بشکند.
بامگارتنر حین پرش از یک کلاه شبیه کلاه فضانوردان استفاده کرد که به گفته وی نتوانست از او در مقابل سرمای استراتوسفر به خوبی محافظت کند. دمای هوا در بخشهایی از استراتوسفر به 67 درجه زیر صفر می رسد.



برچسب ها: بین الملل ، رکورد ، پرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی میرزاپور
۱۵:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
عجب پرشی بوده کاش منم میتونستم همچون این مرد
این پرش رو تجربه میکردم
آخرین اخبار