يك كارشناس سياست خارجي گفت: سفر اخضر ابراهيمي به تهران در راستاي ارائه طرحي مبني بر خروج سوريه از بحران فعلي بوده و نقش انکارناپذیر ایران در حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه را اثبات می‌کند.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر اخضر ابراهيمي- نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسئله سوریه- به تهران گفت: محور اصلي سفر اخضر ابراهيمي به تهران، حل و فصل بحران سوريه بوده و علي‌رغم ادعاي غرب و  برخی كشورهاي عربي مبني بر نادیده گرفتن تأثیرگذاری ايران، اين سفر نشان‌دهنده نقش مهم و اساسي ايران در معادلات منطقه است.

وي تصريح کرد: اخضر ابراهيمي با توجه به تجربه‌هاي گذشته خود، در پي راه‌حلي است كه ضمن توقف خشونت‌ها و پايداري دولت سوريه، مخالفان نيز آرام گرفته و با همکاری با دولت به روشی مسالمت آمیز، بحران در این کشور را پایان دهند.

لاسجردي با بيان اينكه مأموريت اخضر ابراهيمي با متغيرهاي بسیاری در ارتباط است، افزود: اخضر ابراهيمي در پي اين است كه نقش تهران در حل بحران سوريه را بررسي كرده و طرحي مبني بر خروج سوريه از بحران فعلي ارائه دهد.

اين كارشناس سياست خارجی در پايان، سفر اخضر ابراهيمي به تهران را موجب تقويت دولت سوريه و ورود مخالفان به عرصه گفتگو دانست و خاطر نشان كرد: با پيشروي گفتگو ميان دو طرف مي‌توان دورنماي موفقيت‌آميزي براي تحولات سوريه مشاهده كرد.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار