معاون آب، خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از یك میلیون هكتار از اراضی كشاورزی كشور زیر پوشش شبكه آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.

سید 'رحیم سجادی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از آغاز اجرای طرح آبیاری تحت فشار تاكنون افزون بر یك میلیون و 200 هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.
وی با اشاره به اینكه سال گذشته افزون بر 200 هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شد، بیان كرد: انتقال آب با اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار یكی از اولویت ها و برنامه های راهبردی وزارت جهاد كشاورزی برای بهبود و افزایش راندمان تولید محصولات كشاورزی و كاهش هزینه ها است.
سجادی اظهار داشت: با اجرای كانال‌ های فرعی آبیاری علاوه بر جلوگیری از هدر روی آب امكان توسعه بیش از پیش بخش كشاورزی از محل صرفه‌ جویی آب هموار خواهد شد.
وی كهگیلویه و بویراحمد را سرشار از مواهب طبیعی، آب و خاك مطلوب دانست و عنوان كرد: دولت در حمایت از طرح های كشاورزی و رونق روزافزون این بخش در مناطق محروم كشور بویژه این استان اهتمام جدی دارد.
سجادی میزان اعتبارات اختصاص یافته به بخش آب و خاك كهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را افزون بر 170 میلیارد ریال اعلام كرد و ابراز داشت: میزان اعتبارات تخصیصی امسال در این بخش به حدود 200 میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینكه رشد اعتبارات ملی در بخش آب و خاك كشور طی سال های گذشته نیز رشد چشمگیری داشته، افزود: اعتبارات این بخش در سال 90 نسبت به سال 89 افزون بر 37 درصد رشد داشته است.
سجادی حمایت از صنایع مواد غذایی و صنایع تبدیلی در بخش كشاورزی را ضروری دانست و گفت: امروزه امنیت اقتصادی و اجتماعی كشور در گرو حمایت از تولیدات بخش كشاورزی بویژه روستاییان است./س
برچسب ها: اراضی ، آبیاری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.