آرامش خاصي بين مردم ديده مي شود و شهروندان و روستاييان در کنار انجام کارهاي روزمره به ستاد استقبال نيز سر مي زنند. در اين ميان، دختر جواني که از پنج شنبه گذشته در اين ستاد فعاليت مي کند بغضش را فرو مي خورد و بدون معرفي کردن خود از خوشحالي وصف نشدني اش مي گويد،

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

امروز شيروان، شهر دارالمصلين، ميعادگاه عشق است. چند روزي است که شيرواني ها براي استقبال از رهبر انقلاب، از هيچ خدمتي فروگذار نکرده اند.

جاي جاي اين شهر شهيدپرور، براي حضور يار خراساني آذين بندي شده تا در روز وصال اهالي غيور اين شهرستان برگ زرين ديگري را هم چون مردمان مرکز استان و شهرستان اسفراين بر تاريخ بيفزايند. به همين منظور، تيم اعزامي خراسان شمالي، شور و حال وصف ناشدني و انقلابي مردم شيروان را که قرار است حماسه اي ديگر به مناسبت سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب به اين شهر بيافرينند، با قلم و تصوير براي همگان توصيف مي کند.

اين روزها تمام شهرستان ها و مناطق خراسان شمالي و حتي استان هايي که در همسايگي ما هستند ديار عاشقان شده است و از هفته گذشته دل هاي بي قرار براي ديدن روي يار به هر سويي پر مي‌کشد تا لحظه موعود فرا برسد.

پس از بجنورد و اسفراين، امروز شيروان دومين شهر بزرگ خراسان شمالي ميزبان پدر معنوي کشور است. آن چه که مردم شيروان مانند هم استاني هاي ديگر در خواب و رؤيا ديده بودند و آرزوي قلبي شان بوده به حقيقت بدل شده است؛ حقيقتي که حلاوت و شيريني آن تا پايان عمر از خاطر هيچ کدام نخواهد رفت و سخن از فضاي آکنده از شور و نشاط و ديدار يار تا مدت ها نقل مجالس خواهد بود.

ورودي شيروان خبر تشريف فرمايي والاترين مهمان را نويد مي دهد و همه، بزرگ و کوچک، گويي عيدي پيش رو دارند و تمام شهر در تکاپوست تا تمهيدات لازم براي برگزاري جشن باشکوه استقبال از رهبر معظم انقلاب به بهترين شکل فراهم شود و روزي باشکوه و فراموش نشدني در اين شهرستان رقم بخورد.

چهره شهر با آذين بندي سر در مغازه ها، نصب پرچم‌هاي هميشه بر افراشته کشور عزيزمان ايران اسلامي، عکس هاي رهبر کبير انقلاب امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت ا... خامنه اي، مزين شده و شور و حالي وصف ناشدني بين مردم شيروان جاري است. البته تصاوير شهيدان انقلاب اين شهرستان نيز به ما خوش آمد مي گويند. ساعت حدود 11 و 25 دقيقه است و صداي ملکوتي اذان ظهر از مسجد جامع شيروان در فضا پيچيده شده است و مردم شهر در زير آفتاب کم‌جان پاييزي با جان و دل به فکر پذيرايي از جانان خود هستند.

برخي به ستاد استقبال از رهبر انقلاب اسلامي که در ميدان انقلاب مستقر است مراجعه مي کنند تا پرچم خوش رنگ کشور و عکس رهبر انقلاب را براي حمل آن در روز استقبال تهيه کنند و بعضي ديگر به کمک اعضاي اين ستاد در حال نصب اين عکس ها و پرچم ها روي خودروهاي شان هستند.اين جا هم مانند بجنورد و اسفراين، بدنه بعضي از خودروها به شکل پرچم ايران نقاشي شده است و پشت شيشه بيشتر خودروها عکس رهبر انقلاب ديده مي شود.

در شهر غوغايي است که تا به حال نديده ام. غرق در زيبايي و شور و حال است. از کجا بنويسم؟ همه جا زيباست. شهر آماده حضور مولا و رهبرمان است. قلم از پس بيان اين همه شور و حال بر نمي آيد.به گفته يکي از شهروندان، حال و روز شهر مرا به ياد بهمن سال 57 مي اندازد، پير و جوان، زن و مرد همه و همه در تکاپو و آماده شدن براي استقبال از ولي امر مسلمين جهان هستند.



آغاز شمارش معکوس

شمارش معکوس آغاز شده است و ديگر به ورود مهمان ارجمند کمتر از يک روز باقي نمانده است.

شهر در هيجان است تا هيچ چيز از قلم نيفتد و من نيز بايد مراقب باشم تا چيزي از قلم نيندازم و بتوانم آن چه را که مي بينم و مي شنوم به تصوير بکشم اما به راستي کدام قلم و يا دوربين است که اين روزها بتواند زيبايي هاي اين حماسه آفريني ها را به تصوير بکشد و ثبت کند. گذر 5 اسب دور ميدان انقلاب شيروان با سوارکاراني که پرچم سبز، سفيد و قرمز ايران در دستان شان است، نظر رهگذران و عاشقان راه امام(ره) را جلب و نزديک شدن به لحظه موعود را يادآوري مي کند.

مرد سالخورده اي که محو تماشاي آن سوارکاران شده است در حالي که به عصايش تکيه مي کند مي گويد: سال هاي زيادي است که براي ديدن روي رهبرم در شهر خودم لحظه شماري مي کردم و امروز با قرار گرفتن در فضاي شهر که به کلي دگرگون و معنوي شده است احساس مي کنم به آرزوي ديرينه ام رسيده ام. «هاشمي» از ته قلب از اين که خداوند عمرش را طولاني کرده است تا چنين روزي را از نزديک نظاره گر باشد احساس شعف مي کند و بر خود مي بالد و هم چنان لبخند بر لبانش نقش بسته است.

او ادامه مي دهد: از هفته گذشته که آقا را در بجنورد زيارت کردم ديگر شب ها خواب ندارم و براي ديدن دوباره ايشان در شيروان بي قرارم.

«رضا» جوان 22 ساله اي که در حال نصب عکس رهبر انقلاب، پشت شيشه مغازه اش است از شور و حالي که بين جوانان و نوجوانان شيروان برپاست مي گويد و از شب هايي که در مسجد جمع مي شدند و براي روز استقبال از آقا برنامه ريزي مي کردند به عنوان بهترين خاطرات دوران زندگي خود ياد مي کند.

او يکي از صدها جواني است که با تشريف فرمايي رهبر انقلاب به استان، گويي جان دوباره اي گرفته است و با بيان اين که جانم را فداي رهبر و سينه ام را سپر ملت خواهم کرد، مي گويد: اين اتفاق بزرگ و قدم گذاشتن رهبر انقلاب به شيروان، به راستي بهترين موهبتي است که خداوند به ما داده است و بايد قدر آن را بدانيم.

احساس سربلندي

آرامش خاصي بين مردم ديده مي شود و شهروندان و روستاييان در کنار انجام کارهاي روزمره به ستاد استقبال نيز سر مي زنند. در اين ميان، دختر جواني که از پنج شنبه گذشته در اين ستاد فعاليت مي کند بغضش را فرو مي خورد و بدون معرفي کردن خود از خوشحالي وصف نشدني اش مي گويد، از روزهايي که براي رسيدن به روز بزرگ ورود حضرت «خامنه اي» به شيروان صبر کرده است. او از اين که استقبال مردم در ستادهاي استقبال بي نظير است احساس سربلندي مي کند و بر اين که مردم شيروان ميزبان خوبي براي آقا باشند برخود مي بالد.

کمي آن طرف تر، در مسجد جامع شيروان، «يوسفي» در حالي که براي اقامه نماز ظهر و عصر وضو مي گيرد با اشاره به اين که با بر زبان آوردن نام رهبر انقلاب اشک در چشمانم حلقه مي زند چه برسد به اين که سعادت ديدن روي ايشان را داشته باشم اظهار مي دارد: با ديدن روي ايشان، لحظه اي پلک نخواهم زد و تمام ثانيه ثانيه هاي اين روز بزرگ را در جان و دل خود ثبت خواهم کرد.

«براتي» زن جواني که کودکش را در آغوش گرفته و پسر بچه اش نيز گوشه چادرش را در دستانش فشار مي‌دهد، گذاشتن قدم پاک رهبر انقلاب بر شيروان را مايه برکت مي داند و از حال و هوايي که بين مردم ايجاد شده است به عنوان روزهايي فراموش نشدني ياد مي کند و از اين که سعادت و خوشبختي نصيب مردم شهرستان و استانش شده خوشحال است.

«اکرم نظريان» در ايستگاه اتوبوس نشسته است و مي گويد: فقط خوش آمد مي گويم و براي شان عمري طولاني آرزومندم. او که 22 ساله است ادامه مي دهد: هرگز تصور نمي کردم با اين سن کم بتوانم رهبرم را از نزديک ملاقات کنم.

«ظريف هوشمند» پيرزن کرد زبان هم براي تندرستي آقا دعا مي کند و از شوق ديدن يار مي گويد.



تولدي دوباره

«اسماعيل حسين پور» عضو شوراي شهر شيروان هم با اشاره به اين که شوق و هيجان در شهر موج مي زند بيان مي کند: مردم پس از سال ها انتظار از اين که رهبر انقلاب را در شهر خود مي بينند در پوست خود نمي‌گنجند و تشريف فرمايي ايشان به خراسان شمالي، مايه خير و برکت در استان و به ويژه بين هنرمندان و فرهنگ دوستان است.

وي اضافه مي کند: حضور آقا در شيروان، تولدي دوباره براي اين شهرستان است و به راستي تشريف فرمايي ايشان جلوه اي معنوي به اين شهر خواهد بخشيد.

«قربانعلي رفعت» پيرمردي است که دستانش را به سوي آسمان دراز مي کند و مي گويد: رهبر انقلاب را خدا براي ما رساند و با جان و دل براي استقبال ايشان رهسپار خواهم شد.

«نبي عظيم زاده» هم که 57 سال سن دارد اظهار مي دارد: زيارت آقا برايم کافي است و برگزاري استقبال عظيم و شرکت پرشور در اين سفر از آقاي مان وظيفه همگان است. «شکرا... عظيم زاده» نيز با بيان اين که نمي تواند احساسات درون و سرور و خوشحالي اش را به راحتي ابراز کند مي گويد: به هيچ وجه فکر نمي کردم روزي بتوانم ميزبان رهبر انقلاب در استان و حتي شهرستان خود باشم.

روزهاي زيبا و تاريخي

در اين روزهاي زيبا و تاريخي خراسان شمالي، قشنگ ترين تصاوير بر ذهن ها حک مي شود؛ تصاويري از سرزمين عاشقان ولايت، سرزميني از مردان و زنان که به عشق ديدار آقا مهرشان فزوني يافته و با دنيايي از عشق و دلدادگي، شور و مهرباني و اشتياقي ويژه، بي صبرانه منتظر مقدم پر خير و برکت مقام عظماي ولايت هستند. قلب هاي تپنده را مي شود حس کرد، چه حسي زيباتر از اين که رهبر فرزانه را در شهر خود ببيني، حس ناگفتني و توصيف ناپذير که قلم از وصف آن قاصر و عاجز است.

امروز مردم بي قرار از قوميت هاي مختلف، پرچم به دست و با توزيع عکس و پوستر و شعفي بي نظير آمادگي خود را براي ولايتمداري، رويدادي تاريخي و حماسه اي بي نظير اعلام کردند و آرزوي ديرينه شان به ثمر رسيد.

مردم به عشق ديدار آقا، گويي گمشده اي دارند و به دنبال آن مي گردند و به قول خودشان چند روزي است که شب و روز خود را هم گم کرده اند.

کودکان با پرسش هاي کودکانه و زيبا، در حالي که پرچم هاي مقدس و زيباي جمهوري اسلامي را به دست گرفته اند، اسب سواراني که با لباس هايي از رنگ پرچم و کوله باري از شوق ديدار در ميدان انقلاب، قلب تپنده شهر، يکه تازي مي کنند، رانندگاني که خودروهاي خود را با پرچم جمهوري اسلامي مزين مي کنند و عکس هايي از شهدا و تمثال رهبري و صلابت، اتحاد و صميميتي ناگفتني بيش از هر چيز در شهر شيروان خودنمايي مي کند.

در حالي که نواي دلنشين اذان ظهر به گوش مي رسد و مردم با شور و هيجاني خاص لحظه شماري مي کنند جواني پر انرژي را مي بينم که از خوشحالي در پوست خود نمي گنجد و وقتي از احساسات او در مورد حضور آقا در شهرش مي پرسم اشک هايش بر گونه هايش جاري مي شود و مي گويد: بي صبرانه و عاشقانه منتظر ديدار رهبر عزيزم هستم و دوست دارم هر چه زودتر مردم شهرم به آرزوي ديرينه خود برسند.«پژمان پذيرا» مي افزايد: سلامتي آقا بيش از هر چيز براي من و همشهريان اهميت دارد.

پيرمردي که صورت آفتاب سوخته و دستان پينه زده اش سنش را بيش از 80 سال نشان مي دهد با شور و هيجان خاصي مي گويد: جانم را فداي رهبر مي کنم و درد و رنج ناشي از بيماري ام را به عشق ديدن آقا فراموش کرده ام.«ولي پور» حضور آقا در خراسان شمالي را هديه و رحمتي الهي تلقي مي کند و مي افزايد: فکر نمي کردم رهبرم را روزي در شهر خودم از نزديک ببينم و اين افتخار نصيب من شود.

حس و حالي ناگفتني

دانشجوي جواني که از چالوس به عشق ديدار آقا به شيروان آمده است، مي گويد: خراسان شمالي مأمني براي ياران مشتاق است که به عشق مولا زنده اند و حس و حال ناگفتني آن ها ستودني است.

وي که با خلوص نيت، عاشقانه سخن مي گويد، عقيده دارد: قلب ها تا حضور معبود خويش را احساس نکنند آرام نمي گيرند و من مسيري طولاني را آمده ام تا شاهد تشريف فرمايي رهبر عزيزم باشم.فرد نابينايي که به درخت تنومندي تکيه کرده است و عکس زيباي رهبري را با دستان گرم خود لمس مي کند تعجبم را جلب مي کند. نزديک تر مي روم و وقتي عواطف و احساسات او در مورد رهبري را جويا مي شوم با لبخندي مهرآميز مي گويد: بزرگ ترين آرزوي من برآورده شد و مي توانم امروز با نگاه دل به چهره نوراني اين بزرگ مرد بنگرم.

«آستا قربان» که با حرف هاي سوزناک و دلنشين خود اشک را بر چشمان من هم جاري مي کند مي افزايد: نيت و عشق دل من است که قدم هايم را به اين جا کشانده و باعث شده است مسير طولاني را با پاي برهنه بپيمايم.وي حضور آقا را مايه مباهات، برکت و روزي براي خراسان شمالي مي داند و مي گويد: سفر نوراني رهبر فرزانه انقلاب، سفري به ياد ماندني و پر خاطره براي همه مردمان خراسان شمالي خواهد بود.

«رهبر ما خوش آمدي، آماده ايم آماده» و «سيد علي لب تر کند، جان را فدايش مي کنم» اين جملات را يکي از جوانان پر شور و حال که نمي تواند حس واقعي خود را به زبان آورد مي گويد.

وي ديدار با رهبر انقلاب را بيعتي ناگسستني و به ياد ماندني تلقي مي کند و مي گويد: امروز مردم شيروان با حضور گرم خود به استقبال باشکوه خورشيد زيباي حماسه مي روند تا اين روز را به زيباترين شکل ممکن در تاريخ به ثبت برسانند.



شور و حال مردم غيور شيروان

حس غريبي است که نمي توان آن را بيان کرد. بايد آن جا باشي تا شور و حال مردم غيور شيروان را ببيني. هر کسي به دنبال فضايي مناسب براي رنگ آميزي خودرو به رنگ پرچم مقدس ايران است. مقابل ايستگاه هاي صلواتي جمعيت زيادي ايستاده اند و با شور و اشتياق در حال انتخاب بهترين عکس از رهبر فرزانه انقلاب هستند.

گويا مي خواهند سند ديگري را براي شهرشان رقم بزنند. امروز شور و حال مردم شيروان به مانند روز اول ورود آقا به مرکز استان است، پير و جوان و خرد و کلان، هر يک به اندازه توان خود، زمينه را براي استقبال فراهم مي کنند به طوري که «پروانه اسعدي» يکي از شهروندان در اين باره مي گويد: آن قدر از حضور رهبر در اين خطه خوشحال هستم که احساس مي کنم پدرم مي آيد و دوست دارم چشمانم را فرش زير پاهايش کنم.

او از فرط خوشحالي مي گويد: از زماني که متوجه شدم رهبر انقلاب به شهر شهيدپرور ما مي آيد روز و شب ندارم و هر دقيقه براي من به اندازه يک سال مي گذرد و فکر مي کنم امشب خواب نداشته باشم، چون فردا براي شيرواني ها صبح سپيد است و اين سعادت نصيب هر کسي نمي شود.شور و حال او وصف نشدني است و با اشتياق مي گويد: فردا به همراه خانواده به استقبال آقا خواهيم رفت تا ثابت کنيم براي حمايت از رهبر انقلاب آماده ايم و هميشه گوش به فرمان ايشان خواهيم بود.

«يوسف محمدي» شهروند ديگري که مشتاق ديدار با رهبر است مي گويد: بالاخره انتظار چندين و چند ساله اين خطه نيز به سر خواهد آمد و اين سفر آقا را بايد به فال نيک بگيريم.او حضور رهبر فرزانه انقلاب، در اين برهه از زمان را يک نعمت الهي ذکر مي کند و معتقد است: قدوم رهبر انقلاب در هر جايي، مايه خير و برکت است.به گفته وي، مردم شيروان از هفته گذشته با نصب بنر و پوستر در شهر سعي دارند، شور و شوق خودشان را نشان دهند و به دشمنان اسلام ثابت کنند در هر شرايطي از رهبر عزيزمان حمايت خواهند کرد.

«ابوطالب پسنديده» نيز راه طولاني را طي کرده است تا براي ديدار رهبر انقلاب آماده شود. او مي گويد: از همان دوران کودکي دوست داشتم رهبرم را از نزديک ببينم که اکنون اين آرزو به واقعيت پيوسته است و اميدوارم بتوانيم آن طور که شايسته ايشان است به استقبال آقا برويم و خوشامدگويي کنيم.«ماه بي بي زاهدپور» از جمله بانواني است که در مقابل ايستگاه صلواتي، مردم را به ديدار رهبر معظم دعوت مي کند. او حضور آيت ا... خامنه اي در استان نوپاي خراسان شمالي را سعادتي بزرگ مي داند.

او مي گويد: اگر بتوانم از نزديک با آقا ملاقاتي داشته باشم به ايشان خواهم گفت: «من به همراه خانواده ام جان خود را در راه اسلام فدا مي کنيم.»

«فاطمه اوليايي» از ديگر زناني است که حضور رهبر در اين خطه از خراسان شمالي را مايه بهروزي براي جوانان مي داند و مي گويد: وقتي معظم له با آن همه مشغله کاري در اين منطقه حضور مي يابند جوانان به آينده خود و زندگي در اين شهر اميدوارتر مي شوند.

اثبات ارادت به آقا

«مرتضايي» يکي از جوانان شيرواني مي گويد: انتظار مردم و جوانان اين شهر روز دوشنبه به پايان مي رسد و امشب در مسجد جامع نماز شکر به جا مي آوريم تا ارادت خودمان را به آقا ثابت کنيم.

وي اضافه مي کند: جوانان اين خطه تا پاي جان براي تحقق آرمان هاي انقلاب تلاش مي کنند.

«فاطمه سيدي سادات» خواهر شهيدي است که اين روزها احساس مي کند برادرش زنده است و سر از پا نمي شناسد. او که بغض امانش نمي دهد تمام احساس خود را در يک جمله خلاصه مي کند: آمده ام تا از نزديک شاهد شور و شوق مردم باشم اما گريه امانم نمي دهد.

در اين ميان «عباس قربان پور» از ديگر شهروندان شيرواني است که مي گويد: اين روزها چنان شور و اشتياقي دارم که سر از پا نمي شناسم و تا آخرين لحظه پاي فرمايشات مقام معظم رهبري هستم و در تمام امور زندگي فرامين ايشان را اجرا خواهم کرد.

او خود را موظف به حمايت از رهبري مي داند و مي گويد: امروز شهدا الگوي ما هستند. آن ها جان خود را فدا کردند تا امنيت در کشور ما برقرار باشد و ما هم موظف هستيم براي پاس داشت خون شهدا راه آن ها را ادامه دهيم و پيرو فرمايشات رهبر انقلاب باشيم.

شهر در انتظار ورود آقاست

شهردار شيروان نيز که طي اين مدت در پي آماده سازي شهر براي استقبال از رهبر انقلاب بوده است حضور ايشان را مايه خير و برکت در اين شهر مي داند.«کوهستاني» مي گويد: اين روزها مردم در تکاپو هستند و در نصب بنر، پوستر و عکس با اشتياق فراوان به ما کمک مي کنند و همين اشتياق شهروندان حال و هواي شهر را در آستانه ورود آقا متحول کرده است.به گفته وي، براي روز حضور رهبر انقلاب در شهر، سرويس هاي حمل و نقل رايگان براي شهروندان در نظر گرفته شده است.

شيروان اين روزها ديدني است

«رفيعي» هم مي گويد: فردا به دولت هاي غربي، بار ديگر اوج ولايت پذيري و پيروي از ولايت خود را نشان خواهيم داد. «عباسي» هم مي گويد: مي خواهم به ايشان بگويم آقا ما دوستداران شما تا پاي جان پاي آرمان هاي والاي انقلاب بزرگ مان هستيم.

«عباسي» ادامه مي دهد: دارالمصلين غرق در زيبايي شده است و هر چه به فردا نزديک تر مي شويم براي ديدن يار دل تنگ تر مي شويم.وي مي افزايد: وقتي که مي ديدم رهبرم به استان هاي ديگر مي روند به خودم مي گفتم کي نوبت ما مي شود و آيا لياقت ميزباني از ايشان نصيب مان مي شود؟«محمد فولادي» مي گويد: 10 روز است با بچه هاي هيئت و مسجد، مشغول مهيا کردن شهر براي استقبال از ايشان هستيم و دوشنبه آن روزي است که چشمان مان به ديدار ايشان منور مي شود.

مردم شيروان در شب گذشته، آخرين ساعات باقي مانده تا وصال يار را با شور و شوقي عجيب سپري کردند. از پخش شربت و شيريني تا توزيع شله زرد و آش و از حضور نوجوانان و جوانان با عکس هاي آقا در کوچه ها و خيابان ها تا چراغاني معابر از نکات قابل توجهي بود که انتظار شيرين مردم را براي استقبال از رهبر انقلاب به نمايش مي گذاشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار