چند روز پيش بود كه خبري مبني بر مصاحبه مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت با يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي از دستور وزير بهداشت براي تشكيل كميته ويژه بررسي و تحقيق درباره تاثير امواج ماهواره‌اي بر سلامت بدن خبر داد.

به گزراش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ چند روز پيش بود كه خبري مبني بر مصاحبه مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت با يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي از دستور وزير بهداشت براي تشكيل كميته ويژه بررسي و تحقيق درباره تاثير امواج ماهواره‌اي بر سلامت بدن خبر داد.

خبرگزاري فوق عنوان كرده بود: «ذكر اين نكته ضروري است رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر و تني چند از اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به تاثيرات نامطلوب ناشي از پارازيت‌ها و امواج ماهواره‌اي برسلامت انسان هشدار داده و گزارش مسئولان مربوطه در اين زمينه را خواستار شده بودند».

پس از انتشار اين مصاحبه به نقل از مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت بود كه شبكه سلطنتي و ضدانقلاب بي بي سي فارسي با پوشش دادن آن شانتاژ خبري خود را آغاز كرد.

ساعتي پيش بود كه دكتر حسيني در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مصاحبه مذكور با خبرگزاري داخلي را تكذيب كرد و گفت: "من هيچ مصاحبه‌اي با هيچ رسانه‌اي در خصوص تشكيل تيم تحقيق و بررسي براي بررسي آثار احتمالي پارازيت و امواج ماهواره‌اي بر سلامت بدن نداشته‌اند و از همين طريق آنرا تكذيب مي‌كنم."

وي در ادامه افزود:"هيچ تيمي در اين باره تشكيل نشده، قرار هم نيست وزارت بهداشت چنين بررسي پيرامون مضرات امواج پارازيت بر بدن انسان داشته باشد چرا كه اين تحقيق به صورت گسترده پيش از اين صورت گرفته و نتيجه آن عدم آسيب انساني اين امواج بوده است."

اما ساعاتي قبل مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در باره بحث بوجود آمده و خبر منتشر شده از سوي بحثي رسانه‌ها گفت: كليه تحليل‌ها،‌بررسي‌ها و تحقيقات انجام شده درباره مضر بودن يا نبودن امواج پارازيت بر بدن انسان انجام گرفته است و تاكنون مورد مشكوكي درباره تاثير اين امواج بر سلامت انسان به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

دستجردي در ادامه گفت: در تحقيقات به عمل آمده از سوي چند مركز برجسته تخصصي داخلي و  خارجي كه تاكنون صورت گرفته گزارشي درباره مضرات پارازيت بر بدن انسان منتشر نشده است و وزارت بهداشت نيز قصد ندارد در آينده كارگروهي را به اين منظور تعيين كند.

وزير بهداشت در پايان با ادامه به اخبار برخي رسانه‌ها درباره تشكيل كميته ويژه‌اي براي بررسي و تحقيق پيرامون پارازيت عنوان داشت:‌هيچ  كميته ويژه‌اي براي بررسي و تحقيق در خصوص پارازيت تشكيل نخواهد شد زيرا كارشناسان و مسئولين در وزارت بهداشت با بررسي‌هاي جدي گزارش كامل خود را ارائه كرده و موضوع از نظر تخصصي تعيين تكليف شده است.

برچسب ها: وزارت ، دستجردی ، شانتاژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار