دست های پشت پرده از ساخت فیلمی چند میلیاردی با فیلم نامه ای نشأت گرفته از تفکر غرب و فمینیسم آن هم با سازنده ای با کارنامه ی سیاه از فیلم های غيراخلاقي چه نقشه ای را برای ایران در سر می پروراند؟

باشگاه خبرنگاران، چند صباحی است که ساخت یک پروژه میلیاردی فضای فرهنگی کشورمان را درگیر خود کرده است. این اثر ابتدا فقط قشر فرهنگی کشور را متلاطم كرده بود اما امروز با جدی تر شدن بحث ساخت اين فيلم و برخي اخبار مبتني بر صدور و پروانه ساخت فيلم، پای مجلس و دولت به این قضیه باز شده است.

پروژه ای که قرار است هزینه ساخت آن با ساخت چندین پروژه فرهنگی با ارزش برابری کند و به دست کسی سپرده شود که در کارنامه کاری خود چندين فیلم غيراخلاقي از جمله "دریای سیاه 213"،"جایی با نام حقیقت" ،"در دستان خدا"، "زنان در شب" ،"خاطرات کفش قرمز" و "شرم، شرم، شرم" را دارد.

فیلم هایی که درون آن با به تصویر کشیدن لجن زاری از صحنه های غيراخلاقي جمله ای را جز "شرم باد" برکارنامه ی سیاه سازنده فيلم در ذهن آدمی متبادر نمی سازد.
فردي كه در اين فيلم با عنوان كارگردان نامش مطرح است شخصي است كه در كارنامه سياه خود در سينماي هاليوود سابقه توليد فيلمي حتي با يك نقطه اشتراك با فرهنگ ايراني ندارد.
مسئولان دخيل در اين تصميم كه با جديت در پي اعطاي بودجه ميلياردي به اين شخص هستند آيا كارنامه سياه كارگردان مشهور صحنه هاي غيراخلاقي را نديده اند؟ آيا مسئولان رزومه كاري اين مرد را نمي دانند؟ اگر مسئولان فرهنگي كشور اين فرد را نمي شناسند باشگاه خبرنگاران توجه آن ها را به ليست فيلم هاي سياه اين فرد جلب مي كند.
ليستي با 38 اثر از جمله: "خانه كجاست" (1997)، "پاييز صحرا" (1994)، " "برنج خوني" (1984)، "پنجه ها" (1982)، "اسلايدها" (1992)، "چشم لس آنجلس" (1987)، "بچه هاي باهوش" (1999)، "واگذاري" (1997)، "سعادت" (1997)، "باد روي آب" (1998) فيلم هايي كه به طور كامل در تغاير و تقابل با فرهنگ اصيل ايراني هستند، آقاي كارگردان پروژه ميلياردي آن شخصي نيست كه لياقت معرفي يك زن ايراني را داشته باشد. آقايان به اين نكته هم توجه بكنند كه فيلم نامه اين اثر نيز اشكالات فراواني را در خود دارد و تفكر فمينيستي را به تصوير مي كشد.
حال ساخت این فیلم به دست چنین فردی آن هم با چنین هزینه ای از سرمایه ملت ایران برای چه تا این حد برای آقایان اهمیت دارد را کسی نمی داند، اما آن چه که بر همه به خصوص در چند روز اخیر روشن شده، اینست که به طور حتم در پشت این قضیه باید دست هایی پنهانی وجود داشته باشد که اهداف سوئي را دنبال می کند.

امروز همه فعالان و دلسوزان حوزه فرهنگ کشور استوارتر از گذشته نسبت به ساخته نشدن این فیلم ثابت قدم ایستاده اند و خواهان لغو پروانه ساخت و تولید این فیلم در ایران هستند.

حال اگر با فرضی ناممکن کارنامه سیاه این فرد را هم کنار بگذاریم به این می رسیم که فیلم نامه این اثر هم دست کمي از صاحب خود ندارد.
با اين وجود، این پرسش در ذهن آدمی متبادر می شود که چه کسی، با چه هدفی و با چه قدرت و نفوذی در پشت پرده این قضیه به کارگردانی بازیگران این صحنه قرار دارد؟؟

برچسب ها: لاله ، سینما ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار