استاندار قم با آيت الله العظمي جوادي آملي، ديدار و گفت و گو كرد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرم رضا پيريايي در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با علما و مراجع، به جايگاه قم به عنوان جهان شهر شيعي و خاستگاه انقلاب اسلامي اشاره و اظهار كرد: حضور بزرگان، علما و مراجع، انگيزه مسئولان را براي خدمت به مردم مضاعف كرده است .
وي با بيان اينكه عنايت و توجه علما و مراجع عظام تقليد، زمينه توسعه روزافزون قم را فراهم مي نمايد، به اقدامات صورت گرفته در راستاي سرعت دادن به روند پيشرفت و توسعه استان، اشاره كرد و افزود: با وفاق و همدلي و تلاش و كوشش بيشتر، مسير توسعه و عمران و اباداني قم، دنبال مي شود.
آيت الله العظمي جوادي آملي نيز در اين ديدار با اشاره به نعمت انقلاب اسلامي، تحقير و غارت و چپاول منابع كشور در زمان طاغوت را يادآور شد و گفت: در دوران گذشته كسي ايران را به حساب نمي آورد اما وقتي پاي اسلام، امام حسين(ع) و علما و مراجع به ميان آمدند، ايران اسلامي عظمتي دوباره پيدا كرد.
وي با بيان اين كه بايد قدردان نعمت نظام و انقلاب اسلامي باشيم، تصريح كرد: تا وقتي كه نداي يا حسين و كربلا در اين سرزمين طنين انداز است به همه چيز مي رسيم و وقتي همه چيز را از دست خواهيم داد كه اين ها را فراموش كنيم.
استاد عالي حوزه علميه قم، دين را ريشه و اصالت ايران دانست و افزود: انجام همه امور و برنامه ها در كشور، بايد بر مبناي دين باشد.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته براي پيشرفت و توسعه استان قم، وجود حرم مطهر كريمه اهل بيت و حوزه بزرگ علميه را مايه فخر و بركت اين سرزمين عنوان و خاطرنشان كرد: عمران و آباداني و اهتمام جدي در جهت رفع نيازها و كمبودهاي اين خطه به عنوان آبروي اسلام و انقلاب بايد مورد توجه ويژه مسولان قرار گيرد.
وي همچنين حضور خيل عظيمي از زوار را ظرفيت مهمي براي قم دانست و افزود: بايد با گسترش امكانات ضروري، خدمات رساني مناسبي به اين زوار و مهمانان انجام گيرد.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در پايان با تاكيد بر لزوم توجه به ساير مشكلات و نيازهاي قم، بحث بافت هاي فرسوده را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به زلزله خيزي استان، احياي بافت هاي فرسوده در قم و ايجاد تاسيسات جديد از جمله احداث مدرس و مراكز فرهنگي در داخل بافت هاي احيا شده و در كنار امامزادگان واجب التعظيم ضروري است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.