وجود امامزاده ها در شهرهای مختلف استان اردبیل علاوه بر توسعه فرهنگ دینی و معنوی می تواند در معرفی قابلیتها و رونق گردشگری استان نقش پررنگی داشته باشد، اما این ظرفیت مهم تاکنون مورد توجه واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / امامزاده عبدالله شهر کلور از تابعه خلخال نیز که هر ساله میزبان جشنواره رغائب است، جزو ظرفیتهای مهم گردشگری مذهبی استان بوده که با استفاده از این فرصت پتانسیل جذب سالانه دو میلیون گردشگر و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را دارد.

کلور شهری است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر خلخال و مرکز بخش شاهرود و در دامنه غربی رشته کوه تالش و شرق کوه پلنگا قرار دارد و تمامی مردم کلور به زبان ایران باستان یعنی زبان "تات" تکلم می ‌کنند.

این منطقه دارای مکانهای تفریحی و گردشگری از جمله امامزاده عبدالله، چشمه ورازشت، آبشار 30 متری سجن، امامزاده سیدحسین، زرد گل ایمازده (امامزاده ابراهیم)، خرس اَمانه خِل (غار)، داره مچد (مسجد دارا)، طبیعت رودخانه شاهرود، چشمه ساران سوسان پلنگا و کوهستانهای سرسبز بادامنه هایی پر از گلهای رنگارنگ است.

این شهر دارای محله‌هایی مختلفی هستند که با توجه به قراین تاریخی قدمت آن به دوره قبل از اسلام بر می گردد و نیاز به معرفی بیشتری در سطح کشور دارد تا به مرور زمان مسافرانی را از اقصی نقاط کشور جذب کرده و شاخصه گردشگری شهرستان خلخال و استان اردبیل را افزایش دهد.

با توجه به این ویژگیها اخیرا اقدامات زیرساختی گردشگری در این منطقه افزایش یافته و هم اکنون با افتتاح پل روگذر و هتل در حال ساخت آن با دیدی بلند مدت برای جذب گردشگران طبیعت و توریسم مذهبی زیرساختهای گردشگری آماده سازی می شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، گردشگری ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.