مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت:با فروش اوراق مشارکت 2 هزار میلیارد ريال به طرح های آبفای کشور اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مهدی ثمره هاشمی در بازدید از طرح های آبفا در استان اصفهان اظهار کرد:از این مبلغ سهمیه استان اصفهان حدود 150 تا 200 میلیارد ريال خواهد بود.

وی گفت:هم اینک برخی از شهرهای منطقه برخوار و شاهین شهر اصفهان به دلیل تأمین نشدن منابع مالی زیر پوشش شبکه فاضلاب نیست.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افزود:کمبود اعتبار مانع از اجرای شبکه فاضلاب در برخی از شهرهای این مناطق شده است که با فروش اوراق مشارکت بخشی از این کمبود مرتفع می شود.

ثمره هاشمی درباره اجرای شبکه فاضلاب در شهر حبیب آباد نیز گفت:در سال جاری اعتباری برای اجرای شبکه فاضلاب در شهر حبیب آباد درنظر گرفته نشده است ولی در سال آینده از طریق بودجه عمومی منابع مالی برای آن در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: اکنون در بسیاری از شهرهای کشور از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در بخش های کشاورزی و صنعتی استفاده می شود و با ارتقاء فناوری در تصفیه خانه های فاضلاب فرایند تصفیه پساب افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای مجوز استفاده از پساب را در بخش های مختلف صادر می کند، افزود: اگر استفاده از پساب در هر نقطه از کشور مهیا شود شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مجوز لازم برای استفاده از این نوع منابع را از شرکت آب منطقه ای دریافت می کند.

به گفته وی، مجوزی که برای مجتمع فولادمبارکه اصفهان برای استفاده از پساب تصفیه خانه های لنجان و مبارکه صادر شده نمونه ای از این مجوز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز با بیان اینکه در سال های اخیر نگاه ویژه ای به شهرستان برخوار و شهر گز وجود داشته است، اظهار کرد: حدود 15 تا 20 سال پیش شهر گز از خدمات شرکت آب و فاضلاب آنچنان بهره مند نبود ولی در سال های اخیر تلاش شده که این شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب و برخوردار از آب سالم و بهداشتی شود .

هاشم امینی با اشاره به اجرای خط سوم آبرسانی اصفهان به شهرهای منطقه برخوار تاکید کرد: باوجود اینکه در تابستان سال جاری به دلیل وقوع خشکسالی با محدودیت منابع آبی روبرو بوده ایم سعی شده آب شهرهای برخوار و گز در تابستان سال جاری تأمین شود.

وی افزود: به طوری که در تابستان سال 91 مردم شهر گز مشکلی برای تأمین آب شرب نداشتند و در نهایت مقرر شد 5 میلیارد ريال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی به شهر گز درنظر گرفته شود .

وی همچنین گفت: در دهه فجر امسال ساختمان آبگیری لجن در تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر راه اندازی می شود و با اجرای این طرح انتشار بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر به مناطق اطراف این تصفیه خانه فاضلاب کاهش می یابد.

مهدی ثمره هاشمی از شهرهای حبیب آباد،دستگرد،گز،خورزوق،دولت آباد و شاهین شهر بازدید کرد و مسائل این شهرها در رابطه با بهره مندی از خدمات شبکه فاضلاب و آبرسانی مورد بحث و بررسی قرارگرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.