افراد باید توجه داشته باشند که در مقابل حساسیت‌های بی‌مورد با ملایمت و دقت بیشتری برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک روان‌شناس گفت: افرادی که حساسیت‌های بی‌مورد در رفتار خود نشان می‌دهند در بیشتر مواقع این رفتار آنها به رگه‌های شخصیتی آنان برمی‌گردد که در دوره خاصی در آنها بوجود آمده است.

کیانی افزود: گاهی این حساسیت‌های بی‌مورد تبدیل به نوعی وسواس می‌شود که در این شرایط افراد به نوعی رفتار می‌کنند که اگر کارها بر وفق خواسته آنها نباشد یا از انجام آن امتناع می‌کند و یا باعث بوجود آمدن جر و بحث در خانواده می‌شوند.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های بی‌ مورد در روابط زن و شوهری تاثیر مخربی می‌گذارد، تصریح کرد: افرادی که از وسواس خاصی برخوردار هستند باید با کمک اطرافیان خود نسبت به مشکل‌شان آگاه شوند.

این روان‌شناس در ادامه اظهار کرد: زمانی که فرد از مشکلی که دارد آگاه شود و قبول داشته باشد که او کمی با دیگران متفاوت است و رفتار او باعث می‌شود آرامش اطرافیان به خطر بیافتد، می‌تواند در جهت رفع مشکل خود اقدام کند.

کیانی با اشاره به اینکه افرادی که از حساسیت‌های بی‌مورد برخوردار هستند در یک پیوستار قرار دارند، اضافه کرد: باید بر اساس شدت وجود این حساسیت نسبت به رفع آن اقدام کرد و خانواده در مقابله با این افراد باید با ملایمت و دقت بیشتر برخورد کنند تا با حفظ شأن فرد، راه صحیح را به وی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: امکان دارد در زمان‌های مختلف رفتار وسواس گونه در افراد به صورت متغیر خود را نشان دهد. گاهی شدید و گاهی ضعیف باشد که این مورد نیز به این بستگی دارد که شخص مورد نظر چقدر به دلیل کاری که انجام می‌دهد تقویت شده باشد./س

برچسب ها: حساسیت ، برخورد ، ملایم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.