معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : خانه تاریخی تهامی در قالب هتل سنتی درکاشان با جدید ترین شیوه های علمی و بر اساس الگوهای تحلیل رایانه ای برای اولین بار در کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان"احمد رضا مولایی" افزود : این مجموعه اقامتی و پذیرایی با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال در طی 5 سال توسط سرمایه گذار خصوصی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقامتی و پذیرایی تهامی در فضای بسیار زیبا و در فهرست تاسیسات گردشگری شهر کاشان قرار دارد، افزود : ازجمله ویژگی های منحصر به فرد طرح مقاوم سازی بنا با جدید ترین شیوه های علمی و بر اساس الگو های تحلیل رایانه ای برای اولین بار در کشور صورت گرفته و عملیات مرمت نیز به بهترین شیوه علمی اجرا شده است .

وی اظهار داشت: بخشی از هزینه های سرمایه گذاری طرح از طریق پرداخت تسهیلات بانکی مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و توسط بانک کشاورزی تامین گردیده است .

به گفته وی، مجموعه مذکور دارای ظرفیت 30 تخت اقامتی و پذیرایی می باشد و با بالاترین کیفیت آماده ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است .

این مجموعه اقامتی وپذیرایی با حضور معاون فرماندار و مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر استان اصفهان افتتاح شد.

خانه تاریخی تهامی از دوره قاجاریه و در فضاهای عمارت تهامی در دو طبقه واقع شده‌ که سطح طبقه اول پایین ‌تر از سطح معبر عمومی مجاور خانه است و حیاط اصلی به صورت گودال باغچه‌ای درآمده که در هر چهار طرف آن فضاهای گوناگونی ساخته شده‌است .

مهم ‌ترین مجموعه فضایی خانه در جبهه جنوب خاوری آن واقع است.

در وسط این جبهه یک تالار پنج دری با دو فضای کوچک متصل به آن وجود دارد. تزیینات ظریف و پر کار گچ بری رنگی و آینه کاری زینت بخش سقف و دیوارهای تالاری است که در این قسمت بنا قرار دارد.

بادگیری بلند نیز در گوشه جنوبی این جبهه و دو سرداب بزرگ در جبهه جنوب خاوری و شمال باختری این عمارت قرار دارد و ورودی بنا نیز در جبهه جنوب خاوری با سر در و دو هشتی متصل به یکدیگر واقع شده است ./س
برچسب ها: اصفهان ، افتتاح ، هتل ، سنتی ، درکاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.