رئيس دانشکده معماري و شهر سازي دانشگاه علم و صنعت با بيان اينکه تفکيک دختر و پسر صددرصد رقابت‌هاي علمي را بيشتر خواهد کرد، گفت: با تصميم‌گيري صحيح مسئولان در اجراي طرح تفکيک جنسيتي و توجيه اساتيد و دانشجويان نسبت به منافع آن، قطعا از سوي آنان مورد استقبال قرار مي‌گيرد.

عبدالحميد نقره‌کار رئيس دانشکده معماري و شهر سازي دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بايد در مسئله تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها دو اصل را از هم جدا كرد، اظهار داشت: دو اصل اخلاقي و علمي به عنوان اصول مورد نظر در فرهنگ و مباني اسلامي بايد مد‌نظر قرار داد.

وي با تاکيد بر اهميت مقوله اخلاقي از ديدگاه اسلامي خاطرنشان كرد: در مقوله اخلاقيات چنانچه صحيح حرکت نکنيم، متوجه ضرر و آسيب‌هاي زيادي مي‌شويم.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: با توجه به اينکه فساد در بخش‌هاي مختلفي همچون خانواده حرکت رو به اضمحلالي را ايجاد مي‌کند بايد اين مسئله را مد‌نظر قرار داد که هرچه ارتباط‌ها محدود‌تر باشد رقابت و تلاش علمي هم در مراکز آموزشي كشور متعاقبا بيشتر مي‌شود.

نقره‌کار با بيان اينکه تفکيک دختر و پسر صددرصد رقابت‌هاي علمي را به دليل تمرکز ذهني بيشتر خواهد کرد، تصريح کرد: با تصميم‌گيري صحيح مسئولان مربوطه در اجراي اين طرح و توجيه رفتاري و عملي اساتيد و دانشجويان و اينکه اين طرح به نفع فضاي علمي دانشگاه است، قطعا از سوي آنان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وي در ارتباط با وجود امکانات كافي در تحقق طرح تفکيک جنسيتي اظهار داشت: هر هدف بزرگي هزينه کلان هم دارد و با توجه به اينکه فضاي فيزيکي دانشگاه‌ها در کشور در حال افزايش است و از سوي ديگر تعداد اساتيد و دانشجويان تغيير چنداني نمي‌کند، اگر طرح تفکيک جنسيتي تدريجي و حساب شده انجام گيرد، مشکلي براي دانشجويان به وجود نمي‌آورد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار