رسانه های ترکیه با پیگیری اینکه چرا و چگونه رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در دام فرود اجباری هواپیمای مسافر بری سوریه افتاد بالاخره به یک جواب قطعی و رسمی دست یافتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النخیل، طبق این گزارش، یک منبع آگاه ترکیه فاش کرد: حتی زمانی که هواپیمای مذکور از آسمان روسیه خارج شده بود نیز هیچ تصمیم یا حرفی از فرود اجباری آن در میان نبود. همه چیز از تماس مستقیم سفارت اسرائیل با اردوغان آغاز شد و اطلاعات نادرست این رژیم باعث شد تا نخست وزیر در کمتر از نیم ساعت شخصا دستور دهد تا چند فروند هواپیمای جنگی ترکیه آن هواپیمای مسافر بری سوریه را مجبور به فرود کند.
 
این منبع افزود: طبق گزارش منابع صهیونیست می بایست "20 موشک کورنت" در هواپیما کشف می شد اما نشد و این نشان دهنده حماقت اردوغان است که فریب یک تماس تلفنی را خورده و بدون مشورت با مشاورهای خود یک چنین تصمیم خودسرانه ای را گرفت.

در واقع اردوغان قربانی فریبکاری صهیونیست ها شد که هدف اصلی آنها سرپوش گذاشتن بر ورود چند صد کيلومتری پهپاد حزب الله به حریم این رژیم، و توجه انظار به مسئله ترکیه و سوریه بود، اما اینکه اردوغان چگونه این حماقت خود را توجیه کند معلوم نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار