دلیل اصلی تعلل در اجرای طرح‌های بازیافت، نبود برنامه مشخص برای بازیافت در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به احتمال تعیین تکلیف وضعیت سرمایه گذار در حوزه بازیافت زباله تا پایان هفته گفت: در سال های گذشته چندین بار طرح‌هایی در رابطه با جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت زباله در شهرداری زنجان مطرح شده است اما هر بار بنا به دلایلی این طرح‌ها به سرانجام نرسیده است.

احمدی افزود: در آخرین طرح ارائه شده یک شرکت ترکیه‌ای طرحی را ارائه داده است که در آن طرح جامع بازیافت گنجانده شده است و با توجه به اهمیت موضوع و با پیگیری‌های به عمل آمده درصدد هستیم تا در ستاد سرمایه‌گذاری طرح را مطرح کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تفکیک و بازیافت زباله، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته سود بسیار بالایی از بازیافت زباله عاید می‌شود که متاسفانه ما از این سرمایه بی‌نصیب هستیم و باید راهکاری برای آن ارائه دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید و جمع‌آوری می شود، ادامه داد: از این میزان بیش از 70 درصد زباله‌ها تر و مابقی جزو زباله‌های خشک به‌شمار می‌آیند که قابلیت بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

احمدی با تاکید بر اینکه این نهاد به دنبال استفاده از مدرن‌ترین روش برای بازیافت زباله است، خاطرنشان کرد: شرکت ترکیه‌ای یکی از بهترین طرح‌ها را ارائه داه است که امیدواریم به تصویب برسد./س

برچسب ها: تعلل ، برنامه ، بازیافت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.