يك حقوقدان گفت: تمايل روز افزون به استفاده‌هاي پيشرفته از جمله رايانه و اينترنت شرايط را براي ظهور جرايم سايبري بوجود آورده لذا پيشگيري از وقوع جرم رايانه‌اي حائز اهميت است.

احمد رستمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در بررسي راهكارهاي مقابله با جرايم اينترنتي اظهار داشت: در چند سال اخير با افزايش غير قابل توصيف استفاده از اينترنت و فضاي مجازي حاصل از آن شاهد انجام اعمالي در فضاي غير فيزيكي مزبور كه باعث ايجاد دردسرهايي براي جامعه ما شده بوده‌ايم.

اين حقوقدان ادامه داد: جرايم رايانه‌اي خسارت‌هاي مادي و معنوي متعددي را نظير جعل يا كلاهبرداري از طريق رايانه شخصي و نظاير آن به اشخاص حقيقي و حقوقي وارد كرده است.

وي تصريح كرد: تمايل روز افزون به استفاده‌هاي پيشرفته از جمله رايانه و اينترنت شرايط را براي ظهور جرايم سايبري بوجود آورده كه پيشگيري از وقوع جرم رايانه اي حائز اهميت است.

رستمي به نقش ضابطان دادگستري در جرايم سايبري اشاره و مطرح كرد: از آنجا كه اين جرايم در فضاي مجازي انجام مي‌شوند و مانند ساير جرايم ملموس نيستند مراجع قضايي و انتظامي براي پيشگيري از اين جرايم و كشف آنها با تنش‌هاي نويني مواجه هستند.

اين حقوقدان درباره ضرورت و اهميت پيشگيري از وقوع جرم رايانه‌اي خاطرنشان كرد: پيشگيري از وقوع جرم يا به عبارت بهتر اتخاذ تدابير مناسب جهت جلوگيري از وقوع  يا تكرار جرم، موضوعي نيست كه به عصر حاضر تعلق داشته باشد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: عده‌اي از جرايم را فقط در مفهوم غير كيفري يا به عبارت بهتر غير فرايند آن جستجو مي‌كنند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار