روزنامه هاآرتص از مخالفت دولت سوئد يا اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران و تلاش اين کشور براي ممانعت از اقدامات يکجانبه اتحاديه اروپا عليه تهران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، دولت سوئد در تلاش است تا مانع اعمال تحريم هاي بيشتر از سوي اتحاديه اروپا برضد ايران شود.

يک مقام وزارت امور خارجه اسرائيل مدعي شد سوئد از اين مسئله واهمه دارد که اگر قرارداد بين شرکت اريکسون و ايران لغو شود، بسيار متضرر خواهد شد.

در هفته گذشته دولت سوئد تحت فشار قرار گرفت تا از مخالفت با تصويب دور جديدي از تحريم ها برضد ايران دست بردارد.     

به گفته اين مقام اسرائيلي سفارت هاي آلمان، فرانسه و انگليس در استکهلم شکايتي را به وزارت امور خارجه سوئد ارسال کرده اند.

برخي فشارها مستقيما كارل بيلدت، وزير امور خارجه سوئد را هدف گرفته است.

اين مقام اسرائيلي افزود: گزارش ها حاکي از آن است که برخي مقامات اروپايي به ويژه در آلمان، فرانسه و انگليس از عملکرد سوئد در مورد ايران بسيار خشمگين هستند.

قرار است وزراي امور خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا فردا در لوکزامبورگ ديدار و در مورد تصويب دور جديدي از تحريم ها تصميم گيري کنند. 

علاوه بر سوئد کشورهاي يونان، قبرس و جزاير مالت هم با تحريم هاي بيشتر ايران مخالف هستند. آلمان، فرانسه، انگليس و ايتاليا يک تحريم تجاري سخت عليه ايران را پيشنهاد کرده اند اما به نظر مي رسد که به دليل مخالفت سوئد اين اقدام به تعويق بيفتد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار