پیشکسوت فوتبال در خصوص ارزیابی از بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: این دیدار حساسترین و مهم ترین بازی تاریخ فوتبال ایران محسوب می شود و رفتن یا نرفتن به جام جهانی به این بازی بستگی دارد.

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: باخت تیم ملی مقابل لبنان باعث شد فشار و بار روانی زیادی بر مسولان و کادر فنی تیم ملی حاکم شود، تیم ملی برای کاهش از فشار روانی باید کره را در آزادی ببرد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی سرفصل تازه ای برای فوتبال ایران محسوب می شود.

 مسئولان کره جنوبی از چند سال پیش زیر ساختارهایشان را قوی کرده اند، پارک جی سون بازیکنی که چند سال پیش به ما گل زد در سن 30 سالگی از فوتبال ملی خداحافظی کرد در حال حاضر هم جایگزینش  بازیکنی با توانمندی بالا است.

وی درادامه اظهار داشت: بازیکنان کره در سن 30 سالگی راضی می شوند از فوتبال ملی کنار روند اما ملی پوشان ما حاضر به کناره گیری نیستند تا جای جوانترها را به تیم ملی باز شود.

وی بیان کرد: متاسفانه ستاره سازی در فوتبال ما انجام نمی شود و تیم ملی تا الان نتایج اسفناکی داشته است، بازی با کره جنوبی سخت تر از لبنان است این تیم حریف دست وپا بسته ای نیست.

اکثر بازیکنان کره در اروپا بازی می کنند آنها تکنیک پذیر و تاثیر گذار هستند اگر ملی پوشان نتوانند در 20 دقیقه اول گل بزنند به مشکل برمی خورند.

وی درباره استراتژی تیم ملی  برای بردن کره جنوبی  گفت:  بازیکنان ما در سه خط دفاعی ،میانه و حمله باید دونده و جنگنده کار کنند و درگیری فیزیکی زا باید سر لوحه برنامه هایشان قرار دهند.

شاهرگ بازی باید دراختیار خط میانی تیم ملی باشد ملی پوشان نباید اجازه بازيسازی به هافبک های کره را بدهند، هافبک های تیم ملی  باید به خوبی مهاجمان و بازیکنان کناری را تغذیه کنند تا از فشار جناحین کره جنوبی بکاهند.

وی تصریح کرد: کره ای ها از دیرباز فاکتور سرعتی بودن را دارند و ملی پوشان باید ضد حملات حریف را دفع کنند تا به پیروزی مقابل کره جنوبی خوش بین باشند.

کارشناس فوتبال  گفت: سکوهای آزادی هم تعیین کننده این بازی هستند، تماشاگران ما صبور نیستند.

اگر آستانه تحملشان را از دست دهند، با اعتراض هایشان باعث ایجاد استرس در بین  ملی پوشان می شوند بازیکنان تیم ملی  با استرس خلع سلاح می شوند و کارایی شان پایین می آید، کی روش باید روی مسائل روحی وروانی ملی پوشان بیشتر کار کند./آق

 

برچسب ها: فوتبال ، کره ، اظهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار