دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با حضور ‌معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری افتتاح شد که با افتتاح آن شرکت‌های تعاونی در شرف تاسیس، دیگر دغدغه تامین وثیقه ندارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری که در اتاق تعاون آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری همان صندوق تعاون سابق است با این تفاوت که با تغییر در سیاست‌های اصل 44 و لایحه اجرایی آن تبدیل به دو سازمان مجزا به نام‌های بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری شده است.

امیر میمنت‌آبادی با بیان اینکه در سه سال گذشته بخش تعاون از نبود یک بانک مستقل رنج می‌برد، افزود: بانک توسعه تعاون با آغاز فعالیت خود این مشکل را حل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه کافی در اختیار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری گذاشته شده است و شالوده اصلی آن در مجموعه بخش کار و رفاه اجتماعی تشکیل یافته است.

معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری شرکت‌های تعاونی را به عهده گرفته است، افزود: با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، شرکت‌های تعاونی در شرف تاسیس دیگر دغدغه تامین وثیقه را ندارند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری از نظر حقوقی 100 درصد دولتی است و شرکت‌های تعاونی متقاضی، هیچ هزینه‌ای را بابت دریافت خدمات پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ ناچیزی در حدود یک درصد به عنوان کارمزد از متقاضیان کسر می‌شود، افزود: 30 درصد از ضمانت به شرط خوش حسابی متقاضیان قابل عودت است.

معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در پایان با ابراز امیدواری از استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی، تصریح کرد: با توجه به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه تولید نقش به سزایی ایفا کنند./س

برچسب ها: ارومیه ، ضمانت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.