30 درصد مرگ و میرها در مازندران به دلیل بیماریهای قلبی عروقی است .

 

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : سالانه 4هزار آنژیوگرافی / هزار و 500 جراحی قلب باز و 600 آنژیوپلاسی در مازندران انجام می شود .

غلامی با بیان اینکه مازندران در زمینه جراحی قلب باز پیشرفت قابل توجهی در استان داشته است افزود : به طوری که بیماران از استانهای همجوار برای عمل جراحی به بیمارستان های استان مراجعه می کنند .

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران نیز با اشاره به اینکه افرادی که در سن 60 تا 65 سالگی فوت می کنند بیماریهای قلبی عروقی دارند گفت : 80 درصد این افراد آرتروز عروق کرویز یا گرفتگی رگ دارند .

عباسی افزود : 5 هزار و 100 مورد بیماری قلبی نیمه نخست امسال به اورژانس مراجعه کردند .

بگفته وی از 36 مورد مرگ ناگهانی 26 نفر بعلت بیماری عروقی کرونر فوت شدند .

رئیس بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری هم گفت : با توجه به تغییراتی که در 5 سال گذشته ایجاد شده مازندران در جراحی جراحی قلب در حد استانهای درجه دو کشور مانند استان کرمان / خوزستان / آذربایجان غربی قرار دارد .

دکتر سلیمانی افزود : هر ماه در بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری بیش از 130 عمل جراحی قلب انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه 4 مرکز جراحی قلب در مازندران وجود دارد تصریح کرد حدود 200 عمل در این استان انجام می شود که 99 درصد آن موفقیت آمیز است .

فوق تخصص جراحی قلب مازندران هنگام عمل جراحی قلب باز در فردی که دچار گرفتگی عروق کرونر شده گفت : دیابت / چربی خون / فشار خون / استرس / نداشتن تحرک و فعالیت زمینه اصلی برای بیماری قلبی عروقی است .

دکتر غفاری افزود : با توجه به مدرن شدن غذاها / فعالیت کم شده و غذاهای چرب و سنگین و مصرف برنج باعث شده تا افراد دچار گرفتگی عروق شوند و ورزش کردن و مصرف غذاهای سالم می تواند تا اندازه زیادی از این بیماری ها جلوگیری و حتی آن را بهبود بخشید./س .

برچسب ها: مرگ ، بیماری ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.