سردار وحيدي در مراسم افتتاح جديدترين خطوط توليدي وزارت دفاع گفت: افتتاح اين خطوط توليدي، نماد برجسته ديگري از تحريم‌شكني، خودباوري و خوداتكايي در فناوري‌هاي پيشرفته و پيچيده صنايع دفاعي است كه دشمنان را دچار حيرت و سردرگمي مي‌كند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ در دويست و نهمين روز از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خط توليد پوكه سلولوئيدي، خط توليد ماده انفجاري پتن، توسعه و افزايش ظرفيت مواد منفجره امولسيوني، كارخانه توليد مواد قرص نيترو دارو، كارخانه توليد دنيتراسيون شيشه‌اي، واحد توليد آندهاي نئوپرون با پوشش پلاتيني، كارخانه گندله سازي خاك فسفات واحد اسيد فسفريك و واحد توليد ميكرو بالن پلميري افتتاح شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.


سردار وحيدي در مراسم افتتاح اين خطوط توليدي در جمع خبرنگاران گفت: خودكفايي در توليد مواد اصلي مورد نياز كارخانجات و مراكز توليدي صنايع دفاعي يكي از راهبردهاي كليدي وزارت دفاع به شمار مي‌رود؛ بخصوص در شرايطي كه دشمنان پيشرفت و تعالي ملت ايران با اعمال فشار و تحريم مي‌خواهند روند توسعه و توليد را متوقف كنند؛ خطوطي كه امروز ما شاهد افتتاح و افزايش ظرفيت ‌آنها بوديم در همين راستا شكل گرفته و به بهر‌ه‌برداري رسيده است.

وزير دفاع، افتتاح خط توليد پوكه سلولوئيدي را گامي بلند در ارتقاء فناوري در حوزه توليد مواد ذكر كرد و گفت: پوكه سلولوئيدي براي خرج پرتاب در خمپاره‌هاي 60 ، 81 ، 120 و 160 ميليمتري و ورق‌هاي سلولوئيدي در صنايع راكتي كاربرد دارد.

سردار وحيدي، ماندگاري بالاي محصول، سهولت كاربري، كاهش قيمت تمام شده را از مزاياي راه‌اندازي اين خط توليدي ذكر كرد.

وزير دفاع در خصوص راه‌اندازي واحد توليدي پتن نيز گفت: پتن به عنوان يكي از مواد پرانرژي پايه‌اي، ماده اصلي محصولات انفجاري ناريه از قبيل فيتيله انفجاري، چاشني‌ها و انواع بوسترهاي پنتوليتي محسوب مي‌شود.

وي افزود: اين واحد توليدي از ويژگي‌هايي نظير دستيابي به دانش فني و فناوري توليد پتن به روش پيوسته، افزايش ظرفيت توليد نسبت به خط ناپيوسته، كاهش قيمت تمام شده، افزايش ايمني در توليد، حمل و نقل و مصرف آن برخوردار است.

سردار وحيدي همچنين پيرامون توسعه و افزايش توليد مواد منفجره امولسيوني گفت: سازمان صنايع دفاع بعنوان تنها توليدكننده مواد منفجره امولسيوني بمنظور تأمين نياز معدن‌كاران و وزارتخانه‌هاي نيرو و راه و شهرسازي، با توجه به برنامه پيش‌بيني شده، منطبق بر سند چشم‌انداز بيست ساله كشور اقدام به افزايش ظرفيت از 8 هزار تن در سال به 14 هزار تن کرد.

وزير دفاع، كاهش قيمت تمام شده، افزايش تنوع محصول، ارتقاء ايمني فرايند توليد و امكان صادرات اين محصول با توجه به نياز بازار خارجي را از مزاياي اين اقدام برشمرد.

سردار وحيدي با قدرداني از متخصصان افتخار‌آفرين سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع كه در راستاي تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني در افزايش توليد، ثروت و سرمايه ملي تلاش مي‌كنند، تصريح كرد: افتتاح اين خطوط توليدي، نماد برجسته ديگري از تحريم‌شكني، خودباوري و خوداتكايي در فناوري‌هاي پيشرفته و پيچيده صنايع دفاعي است كه شرايط را براي توليد بي‌وقفه صنايع دفاعي به منظور تأمين نيازهاي دفاعي كشور فراهم و دشمنان را دچار حيرت و سردرگمي مي‌كند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار