این داستان، داستان تازه ای نیست ولی در عین کهنگی، مردم از یادش سرباز می زنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نظر می رسد خون ها تداوم حکومت و آرامش آن را تضمین می کنند ولی این قصه سر دراز دارد...
 
حکومت هایی با خون جوانانشان بنایی مستحکم و با دوام برای ملتشان رقم زده اند و آرامش وصف ناپذیر را برای آنان به ارث باقی گذاشته اند ولی در عین حال حکومت هایی با ریختن خون های بسیار سرنگون شدند و از بین رفتند.
 
یک آسیب شناس اعلام کرد: نمی شود بگوییم حکومتی و آرامشی بدون خون صورت گرفته ولی دلیل ریخته شدن این خون ها و به تبع آن پای ریزی حکومت شرط اساسی در دوام آرامش مردم داشته است.
 
نگرش نخست:
 
می توان به خونهایی اشاره کرد که به دست تجاوزگران و فاسدان صورت گرفته و اینان بودند که بنای حکومت و آرامش مردمان خود را رقم زدند این گونه شکل گیری به دلیل اینکه خیانتکار اول به خود خیانت می کند و خود را نابود می سازد، حکومتی این چنین هم نیز به دست خود باعث واژگونی می شود.
 
نگرش دوم:
 
اگر ملتی برای خوبی دین، ناموس و مملکت خود برای خروج متجاوزان دست به عمل بردار و خود جوانان خود را در این راه تثار کند این خون ها می تواند تداومی ابدی برای آرامش مردم را تضمین کند زیرا این خون ها برای دلایل مقدسی چون آزادی و آزادگی و کوتاه کردن دست ستم برای هموطنان خود ریخته شده اند و از آن جا که راه راست هیچگاه کج نمی شود حکومتی راستین، آرامش ابدی خواهد داشت.
 
یک کارشناس مذهبی با اشاره به عکس گفت: داستان آن داستان بنای حکومت است و آرامش، آرامشی که از خون بزرگمردان  گذشته به دست آمده است بزرگمردانی که جسم خود چون خشتی در جای جای حکومت نهاده اند و امتیاز زندگی خود را به دیگران واگذار کرده اند این دسته از افراد که با نثار خون خود رودی از آرامش را به سوی هموطنان خود جاری کرده اند کم نیستند.
بیایید با هم یک بار دیگر علت آرامشی که در سپری می کنیم را مرور کنیم، آیا واقعاً این آرامش تصادفی است، آیا واقعاً این زمین از روز اول به همین شکل بوده است؟ نه... این طور نیست با کمی تأمل و تفکر عمیق به رشادت و جان فشانی های بزرگمردان تاریخ پی می بریم و هنوز با گذشت سال ها اگر گوشی شنوا داشته باشیم زمین هنوز هم صدای مردان و زنانی که خون خود را فدای آرامش آزادی مردم کرده اند فریاد می زند، شاید زنده نگه داشتن خاطراتشان کمتر کاری باشد که می توانیم برایشان انجام دهیم./ز
 
گزارش از مهدی محسنی
برچسب ها: ایثار ، گذشتگان ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار