وكيل پايه يك دادگستري گفت: راهکار اصلی مقابله با وقوع جرم آموزش و اطلاع‌رسانی در رسانه‌های جمعی از جمله صدا وسیما و ... است.

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با در نظر گرفتن اين مهم که اسیدپاشی از لحاظ کیفیت وقوع دارای درجات متفاوتی است، اظهارداشت: نمی‌توان مجازات اعدام را بطور یکسان برای هر پرونده اسیدپاشی اعمال کرد.
 
این حقوقدان درباره مواردی که مجنی‌علیه از قصاص چشم‌پوشی می‌کندو مدعی‌العموم می‌تواند مجازات‌های جایگزین اعم از حبس، تبعید و ... را برای جانی لحاظ کند، ادامه داد: با توجه به التهاب ايجاد شده در جامعه به واسطه اسيد پاشي اگر مجنی‌علیه هم از مجازات قصاص بگذرد، مدعی‌العموم از لحاظ جنبه عمومی جرم، باید مجازاتی دیگر برای مجرم لحاظ کند.
 
وی در ارتباط با مجازات قصاص برای جرم اسیدپاشی، افزود: مجازات قصاص کمتر از مجازات اعدام نیست و اثر بازدارندگی زیادی دارد.
 
عربگري با طرح این سوال که چه راهکاری را باید مدنظر داشته باشیم تا جرم اسیدپاشی به وقوع نپیوندد؟ تصريح كرد: اقدامات مختلف فرهنگی، اجتماعی یا اطلاع‌رسانی‌های حقوقی که تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم قرار می‌گیرند، بهترین راهکار برای مقابله با اسیدپاشی محسوب می‌شود.
 
این وكيل پايه يك دادگستري با بیان اینکه جرم اسیدپاشی ناشی از یک جنون آنی است، خاطر نشان كرد: یکی از دلایل اصلی این جرم درست فکر نکردن در یک لحظه است زیرا فرد جانی در یک لحظه عصبانی می‌شود و دست به ارتکاب این جنایت می‌زند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار