مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون کشور گفت: اين صندوق از آغاز فعاليت تاکنون براي 250 شرکت تعاوني ضمانت نامه دريافت تسهيلات بانکي صادر کرده است.

امير ميمنت آبادي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: 50 درصد طرحهاي ضمانت شده به شرکتهاي تعاوني صنايع، 30 درصد تعاونيهاي کشاورزي و 20 درصد هم به ساير تعاوني ها مربوط مي شوند.

وي با بيان اينکه متوسط مبلغي که براي هر طرح ضمانت مي شود 4 ميليارد ريال است افزود: به ارزش 100 ميليارد ريال در سال 89 و 500 ميليارد ريال هم در سال 90 ضمانت شده است و پيش بيني مي شود اين ميزان در سال 91 به بيش از 2000 ميليارد ريال برسد.

ميمنت آبادي در ادامه اين گفتگو اظهار داشت: با آغاز به کار نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون در آذربايجان غربي ، شمار نمايندگي هاي اين صندوق در کشور به رقم 61 رسيد که از اين تعداد 31 نمايندگي در مراکز بانکهاي توسعه تعاون استانها و 30 نمايندگي هم در مراکز بنياد کار آفريني و اتاق تعاون استان ها راه اندازي شده اند.

مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون کشور با بيان اينکه در همه استانها حداقل براي يک طرح ضمانت نامه صادر شده است افزود: بيشترين ضمانت نامه ها به ترتيب به طرحهاي استانهاي تهران، فارس و خراسان رضوي مربوط مي شوند.

ميمنت آبادي خاطر نشان ساخت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون فرصت جديدي براي بخش تعاون است که دولت با هدف تسهيل در پرداخت تسهيلات بانکي با تضمين 70 درصد براي شرکتهاي تعاوني ايجاد کرده است و در حقيقت با راه اندازي آن زنجيره ي توسعه و رشد اقتصاد تعاوني ها تکميل شده است.

وي در پايان تاکيد کرد: اين صندوق در زمينه صدور ضمانت نامه هيچ محدوديتي ندارد و در حال حاضر توان ضمانت سرمايه گذاري تا سقف 15000 ميليارد ريال را داراست و بر اساس ماده (124) قانون برنامه پنجم توسعه، دولت سرمايه ي اين صندوق را هر سال افزايش خواهد داد./س

برچسب ها: تعاون ، کشور ، سرمایه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.