دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین تصریح کرد: چین و ایران دو کشور توانمند در عرصه اقتصادی می‌باشند که فرصتهای بسیاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دارند و باید از این فرصت‌ها برای تعمیق شدن روابط استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «زو شاو بین »zhoshao bin در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دو کشور چین و ایران دارای تمدن دیرینه می‌باشند و چین به اوضاع بین المللی بویژه مسایل ایران توجه خاصی دارد.

وی هدف از حضور هیات شش نفره از بازرگانان استان نینهای چین در اصفهان را مطالعه و بررسی صنعت استان ونیازمندیهای این بخش اعلام کرد و گفت: استان نینهای چین جزو منطقه اقتصادی شانگهای می‌باشد و دارای دو پارک فناوری صنعتی و تولید قالب است.

دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین افزود: در حال حاضر 4100 شرکت صنعتی در این منطقه فعال است که عمدتا در بخش‌های نساجی، غذای کنسرو، لاستیک و پلاستیک، تولید فلزات، سوپاپ، ماشین آلات، قطعات خودرو، لوازم برقی خانگی، نوشت افزار، صنایع شیمیایی و تولید قالب فعالیت می‌کنند.

«زو شاو بین خاطر نشان کرد: این منطقه با 1700 کارخانه فعال در زمینه قالب سازی و با بیش از 30 هزار کارشناس متخصص مهمترین تولیدکننده قالب درچین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خرید نفت چین از ایران و وجود موانع برای انتقال وجه ارزی آن پیشنهاد کرد که ایران به جای ارز، از خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های چینی برای انجام پروژه های بزرگ استفاده کنند.

«یو بو» yobo عضو اتاق بازرگانی نینهای چین در این جلسه گفت: برقراری رابطه برد برد بین فعالان اقتصادی چینی و ایرانی گام مهم در توسعه روابط اقتصادی دو طرف محسوب می‌شود.

وی اصفهان را یک شهر مشهور و معروف در دنیا معرفی کرد و گفت: صنعت این استان دارای ظرفیت بین المللی در سطح جهان است و شرکت‌های چینی می‌توانند در این راستا با فعالان اقتصادی استان اصفهان همراهی کنند.

وی افزود: برقراری ارتباط و شناسایی توانمندی‌ها نخستین وظیفه اتاق‌های بازرگانی برای توسعه همکاریهای اقتصادی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.