چند صباحی است واگذاری فرزند خوانده به ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است، اما سوال اینجاست که آیا واگذاری فرزند به زوج های واجد شرایط به اتمام رسیده که حالا نوبت خارجی هاست؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چه روزها و شب هایی را به امید داشتن فرزند به درگاه خداوند دعا کرده اند ، اما دعایشان مستجاب نشده ، روزها در پی هم می گذرند و زوج جوان در حسرت داشتن فرزندی که زندگیشان را چراغانی کند ، ذره ذره آب می شوند ، بعد از قطع امید تمامی پزشکان و متخصصان از بچه دار شدن آنها ، بالاخره تصمیم می گیرند فرزندی را به عنوان فرزند خوانده به کانون گرم خانواده خود راه دهند ، رهسپار شیرخوارگاه می شوند ، بعد از گذراندن مراتب اداری دریافت فرزند خوانده باید روزهای زیادی را به انتظار بنشینند چرا که به ازای هر کودک بی سرپرست ، هفت خانواده طالب فرزند خوانده وجود دارد و در نوبت ماندن ها راه به جایی نمی برد ، اما اين روزها خبرهای جالبی به گوشمان رسیده ، خبری که والدین در انتظار دریافت فرزند خوانده را شوک زده کرده و برای آنها این سوال ایجاد شده که مگر پاسخگوی نیاز والدین طالب فرزند خوانده در داخل کشور بوده اید که در فکر صادرات فرزند خوانده هستید؟
هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری این موضوع که تمامی فرزندان موجود در مراکز بهزیستی قابل واگذاری نیستند ، گفت: بسیاری از کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند دارای والدین بی سرپرست و یا دارای اقوام نزدیک مثل عمو، دایی و .... هستند و امکان واگذاری آنها وجود ندارد.
حال این صحبت ها واگذاری فرزندان به متقاضیان خارج از کشور چگونه است؟
حمیدرضا الوند مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون فرزند خواندگی درایران مربوط به سال 53 است اما در مهر ماه سال 88 مسئولان بهزیستی تصمیم به تدوین مجدد قانون بنا بر شرایط جامعه گرفتند، اظهار داشت: در قانون جدید که در صحن مجلس به زودی قرائت می شود ایرانیان خارج از کشور هم می توانند فرزند خوانده داشته باشند.
سوالی که به ذهن انسان خطور می کند که آیا والدین متقاضی فرزند خوانده در کشور همگی دارای فرزند خوانده شده اند که در قانون جدید برای متقاضیان خارج از کشور نیز تسهیلات در نظر گرفته شده است./ف
برچسب ها: فرزند ، مقیم ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.