استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: به منظور سهولت در ارتباط با مردم و كمك‌رساني به زلزله‌زدگان منطقه ساخت فرودگاه در منطقه ارس و احداث آزاد راه تبريز - ورزقان در دستور كار قرار گرفته و به زودي افتتاح خواهد شد.

عليرضا بيگي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرين وضعيت مناطق زلزله‌زدگان آذربايجان‌ شرقي اظهار داشت: طبق قراردادهاي موجود استانداري 680 واحد را تا مرحله سفت‌كاري پيش برده تا حداقل مكاني براي اسكان زلزله‌زدگان با شروع سرماي زير صفر اين منطقه باشد.

وي افزود: در كنار اين 680 واحد، 160 واحد ديگر در دستور كار قرار گرفته تا اين تعداد واحدها نيز تا مرحله سفت‌كاري انجام و تحويل زلزله‌زدگان شود تا مراح ديگري همچون نازك‌كاري و ديگر مراحل براي اسكان كامل آنها انجام شود.

استاندار آذربايجان‌شرقي يادآور شد: براي تامين مواد غذايي مردم در منطقه از توزيع‌كنندگان و عمده‌ فروشان دعوت شده تا با ارائه محصولات خود به عنوان بازاري كوچك در آن منطقه مشغول باشند تا حداقل مشكلي در جهت تامين مواد غذايي وجود نداشته باشد.

بيگي با بيان اينكه 2 هزار و 400 اتاقك مخصوص در اين مناطق به منظور نگه‌داري دام و اقشام در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به وضعيت معيشتي مردم منطقه كه از طريق دامپروري و دامداري تامين مي‌شود در اولين فرصت 2 هزار 400 اتاقك مخصوص جهت نگه‌داري اقشام در آن منطقه نصب شده است.

وي خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران به منظور آسايش و آرامش هر چه بهتر و زودتر مردم در آن منطقه ساخت 7 هزار واحد مسكوني را بر عهده گرفته است.

اين مقام مسئول افزود: با توجه به شرايط آب و هوايي استان آذربايجان، تمام تلاش مسئولان و مديران اين است تا زماني كه سرماي منطقه به زير صفر و شرايط ناسازگاري برسد تمام پروژه‌هاي مذكور را به اتمام برساند.

بيگي با بيان اينكه احداث فرودگاه در منطقه ارس و آزادراه تبريز ـ‌ ورزقان در حال آماده‌سازي و بهره‌برداري است، اذعان داشت: اين دو پروژه عظيم با توجه به نياز مردم منطقه، عمليات ساخت آن شروع و به‌زودي‌ به اتمام و بهره‌برداري خواهد رسيد.

استاندار آذربايجان شرقي در خاتمه با بيان اينكه مردم خير بسيار زيادي از تمام نقاط كشور جهت ياري رساندن به مردم زلزله‌زده آذربايجان‌ شرقي ما را همياري كردند، اظهار داشت: بايد به عنوان يك مسلمان به خود بباليم تا مردمي از جنس ايثار و فداركاري در اين مملكت هستند زيرا هميشه يار و ياور يكديگر بوده و در همه شرايط مردم و مسئولان را ياري مي‌كند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احداث ، فرودگاه ، ارس ، ساخت ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.