نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: خسارات زیادی را در بهشهر دیدیم و سرچشمه مشکلات از آبخیزداری است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمدعلی مقیمی صبح امروز در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بهشهر که کانون سیل اخیر مازندران بود با بیان اینکه ما یک مشکل پیشگیرانه داریم، خاطرنشان کرد: تا مشکلات مربوط به آبخیزداری را حل نکنیم، با بارش هر بارانی باید انتظار چنین مشکلات ریز و درشتی را داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنانی مبنی بر اینکه از 24 ساعت قبل اخطارهای لازم درباره احتمال وقوع سیل در مناطق شمالی و حواشی رودخانه‌ها داده شده بود، تصریح کرد: چه اخطار داده شود و چه نشود، همین است. ما که نمی‌توانستیم به یک هزار و 600 خانواری که آسیب دیدند می‌گفتیم از خانه‌هایشان بیرون بروند چون سیلی در راه است.

عضو خانه ملت در ادامه گفت: ما آلان بدنبال مقصر نیستیم، اتفاقی است که افتاده و باید مدیریت شود. باید با همدلی مشکلات را حل کنیم.

مقیمی ادامه داد: خسارات زیادی دیدیم و هر چه زمان می‌گذرد عمق فاجعه بیشتر می‌شود.

این مسئول خواستار درنظر گرفتن مساعدتی برای بازماندگان متوفیان حادثه سیل همچنین درنظر گرفتن تسهیلاتی برای آسیب دیدگان شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از متانت و آرامش مردم فهیم بهشهر در مواجه با این فاجعه بزرگ و بی‌سابقه قدردانی و متذکر شد: پاسخ این صبر و متانت را با در اختیار گذاشتن امکانات لازم و پاکسازی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده خواهیم داد.

 صبح امروز مسئولانی از وزارت کشور برای بررسی وضعیت موجود و اعلام خسارات به بازدید از نقاط حادثه دیده می‌پردازند. /ج1

برچسب ها: ساری ، خسارت ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.