در اين تظاهرات که روز شنبه در شهر قطيف برگزار شد، معترضان آزادي فوري "عادل اللباد" را خواستار شدند که دو روز پيش پس از سرودن قطعه شعري عليه حاکمان رژيم رياض دستگير شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي، مخالفان رژيم آل سعود بار ديگر با برگزاري تظاهرات در خيابان‌هاي استان نفت‌خيز الشرقيه عربستان، آزادي فوري يکي از شاعران اين کشور را خواستار شدند.

اللباد در شعر خود از خاندان آل سعود خواست به بي‌عدالتي عليه مردم ادامه دهند، زيرا به گفته وی به زودي بهاي گزاف اعمال خود را خواهند پرداخت.


تظاهرکنندگان آزادي زندانيان سياسي را نيز که بدون محاکمه در زندان‌هاي عربستان هستند، خواستار شدند.

معترضان عربستاني از فوريه ۲۰۱۱ تقريبا به صورت مرتب در شرق اين کشور بويژه در قطيف و عواميه تظاهرات برگزار کرده‌اند. آن‌ها خواستار آزادي تمام زندانيان سياسي، آزادي بيان و تجمع و همچنين پايان تبعيض گسترده بودند.

با وجود اين، از نوامبر ۲۰۱۱، هنگامي که نيروهاي امنيتي سعودي چندين معترض را کشته و تعداد زيادي را زخمي کردند، تظاهرات در عربستان به اعتراضات ضد رژيم آل سعود تبديل شد.

پليس عربستان به طور تصادفي بعضي از افراد که به ادعاي پليس مظنون هستند را بازداشت مي‌کند و بازداشت‌شدگان اغلب بدون اعلام جرم سال‌ها پشت ميله‌هاي زندان سپري مي‌کنند.

بر اساس گزارش، ديدبان حقوق بشر، رژيم سعودي «به طور مداوم انتقادها از دولت را سرکوب مي‌کند.»

استان نفت‌خير الشرقيه عربستان کانون اصلي مخالفت‌ها عليه‌رژيم آل سعود است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار