معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: گروه فیزیك دریایی این شهرستان از امكانات آزمایشگاهی كم نظیر در كشور برخوردارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛دكتر'وحید یاوری' افزود:دستگاههایآزمایشگاهی این گروه نه تنها برای دریا بلكه برای مطالعات اقیانوس شناسی تا اعماق دو هزار تا سه هزار متر قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: گروه فیزیك این دانشگاه یكی از گروه های برجسته است كه با ارگان های بین المللی مانند سازمان جهانی دریانوردی و سازمان منطقه حفاظت از محیط زیست دریا همكاری تنگاتنگی دارد و یكی از مطالعات گسترده ای كه در منطقه صورت می گیرد گشت تحقیقاتی رابمی است كه با مشاركت تمام كشورهای حاشیه خلیج فارس هر ساله انجام می شود.

وی گفت: دوره دكتری رشته فیزیك دریا با توجه به اینكه در كشور نوپا بوده تعداد متخصصین این رشته انگشت شمارند.

معاونت پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خاطرنشان كرد: با همكاری استرالیا و اساتید برجسته از دانشگاه فلندرز دوره دكتری فیزیك دریا را راه اندازی كردیم.

وی افزود: در زمینه آموزش و پژوهشی پرفسور'تام چك' از دانشگاه فلندرز و از پیشكسوتان و افراد سرشناس دررشته فیزیك دریا و نیز پرفسور 'الرمضان' در این زمینه تخصص دارند و در زمان حاضر در این دانشگاه مستقر بوده و با این گروه همكاری دارد.

دكتر یاوری افزود: امروز اولین جلسه دفاعیه دانشجوی دكتری فیزیك دریا

برگزار شد كه نخستین فارغ التحصیل فیزیك دریا در مقطع دكتری در بین دانشگاههای دولتی كشور است.

وی گفت: دومین جلسه دفاعیه دكتری این رشته در هفته آینده برگزار می شود./س


برچسب ها: فیزیک ، امکانات ، کم نظیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.