سومين اجلاس بين اللملي گسترش جهاني دهه غدير با قرائت بيانه اي از سوي شرکت کنندگان در اين اجلاس به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، سومين اجلاس بين المللي گسترس جهاني دهه غدير بعد از سخنراني برخي از پژوهشگران مسلمان از سراسر دنيا با قرائت بيانه اي از سوي برگزار کنندگان اين اجلاس به پايان رسيد، که متن اين بيانه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله تبارک و تعالی: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا (سورزخه مائده / 3)

عيد غدير خم عيد الله الاكبر، و عيد آل محمد(ع) ارزشمندترين، مهم ترين و والاترين عيد اسلامي است؛ چنانكه امام صادق(ع) فرمود: «ارزش روز عيد غدير خم، در ميان سه عيد فطر، قربان و جمعه، مانند درخشندگي ماه در ميان ستارگان است».

در اين روز بزرگ و تاريخي، خداوند متعال با اعلام جانشيني و ولايت حضرت امام اميرالمومنين علي‌بن‌ابي‌طالب(ع)، دين اسلام را كامل و نعمت خود را بر مردم آشكار و رضايت خود را اعلام نمود.

لذا بر مسلمانان جهان و شيعيان و پيروان اهل‎بيت(ع) واجب است اهميت و ارزش اين رخداد بزرگ را پاس داشته و نداي فطرت الهي را در دل هاي مردم زنده و پرده هاي ظلمت و جهالت و تارهاي ناداني و غفلت را از ديدگان غافلان برداشته و بر طريق ولايت و امامت كه راه نجات و سعادت بشر مي‌باشد طي طريق نمايند.

اين واقعه بزرگ از زمان ائمه معصومين(ع) تا كنون همواره بزرگ داشته شده است و سالانه هزاران هزار نفر از مسلمانان و انسان هاي آزاده با حضور در مجالس جشن و شادي در مساجد، اماكن زيارتي، همايش ها و مجالس بزرگداشت، اين عید عظيم را گرامي مي دارند و با حضرت علي(ع) به عنوان جدا كننده حق از باطل، دعوت كننده به بهشت، هادي به وحي، باب علم پيامبر(ص)، ولي خدا، الگوي جهاد و مبارزه و نماد تمام خوبي ها و زيبايي ها و ميزان حق، عدالت، تقوي، صبر، انسانيت، هدايت و دانش، بيعت مجدد مي كنند و از درگاه الهي، تعجيل در فرج آخرين حجت و ولي خدا حضرت بقيت الله الاعظم(عج) را درخواست مي كنند.

در اين راستا، سومين اجلاس بين المللي دهه غدير با شعار «گسترش جهاني دهه غدير؛ استمرار نقش امامت در بيداري اسلامي» به همت مجمع جهاني اهل بيت(ع)، ستاد بزرگداشت دهه غدير مازندران، دانشگاه امام صادق(ع)، مؤسسه بين المللي مطالعات و تحقيقات خاورميانه تيام و بنياد بيماريهاي نادر در تهران برگزار شد.

اينك در پايان اين اجلاس یک روزه، ما شركت كنندگان در اين همايش بزرگ، مواضع خود را به شرح زير اعلام مي داريم:

1. با توجه به حوادث تلخ یک ماه اخیر، بر احترام و پاسداشت اشرف و خاتم پيامبران حضرت محمد بن عبدالله(ص) تاكيد و هرگونه توهين، بي‌احترامي و اسائه ادب به ساحت آن بزرگوار را شديدا محكوم مي كنيم. همچنین ضمن درخواست محاكمه سريع عاملان و حاميان فيلم موهن آمريكايي ـ صهيونيستي، به عموم جوانان عزيز در جهان توصيه مي كنيم با مطالعه آثار علمي كه در معرفي شخصيت پيامبر اعظم(ص) منتشر شده، آگاهي و شناخت خود را از شخصيت ملكوتي آن حضرت افزايش دهند.

2. به ارزش و جايگاه حادثه ماندگار و جاويدان غدير خم، صحه گذاشته و بازخواني وصاياي پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصومين(ع) و شخصيت هاي مسلمان و غيرمسلمان در باب آن حادثه را توصيه مي كنيم.

3. به همه مسلمانان جهان پيشنهاد مي‌كنيم در مديريت و رهبري به الگوي غدير توجه كنند و از پيروي از نمونه‌ها و الگوهاي شخصيتي حضرت علي‌بن‌ابي‌طالب، اميرالمومنين(ع) و ياوران واقعي آن حضرت غفلت ننمايند.

4. ارتباط تناتنگ «نظریه ولایت فقيه جامع الشرايط با الگوي غدير» مورد تاكيد ماست؛ و اعلام مي كنيم که لحظه اي از حمايت و پيروي از فرمايشات و دستورات ولايت فقيه كوتاهي نخواهيم كرد.

5. با الهام ازحماسه ي غدير، بر وحدت اسلامي كه مورد تاكيد نبي مكرم اسلام (ص)و امام علي (ع) و بقيه ائمه معصومين (ع) بوده و به همه مسؤلان كشور توصيه مي كنيم از اين اصل مهم اسلامي كوتاهي نمايند.

6. بر حمايت از بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي ايجاد شده تاكيد نموده و توصيه مي كنيم ملت هاي مسلمان و غير مسلمان باالهام از حماسه ي غدير بر حاكميت صالحان، توجه به مباني نظري اسلام بر مقابله با حاكمان جائر، استفاده از سيره ي تربيتي اهل بيت(ع) در پرورش نيروهاي كار آمد و نقش پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) در پيش گيري از انحراف امت اسلامي، جايگاه رهبري و ولايت فقيه در بيداري اسلامي و فرهنگ سازي دهه ي غدير و مقابله با اهانت به مقدسات ديني اصرار ورزيده و با نقشه ها و توطئه هاي آشكار و پنهان دشمنانان قسم خورده اسلام و مسلمان نماهاي جاهل مقابله نمايند.

7. ادامه نقض حقوق بشر در كشورهاي عربستان و بحرين و فشارهاي روز افزون بر پيروان غدير در اين كشورها مورد انزجار ماست و حمايت كامل خود از مطالبات مشروع مردم اين دو كشور را اعلام مي نماييم.

8. ما شركت كنند گان در اين همايش با تاكيد بر جايگاه و نقش ولايت فقيه، حمايت همه جانبه خود از رهبري معظم انقلاب اسلامي و روشن گري هاي جامع و راه گشاي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي «دام ظله العالي » را اعلام نموده و سلامتي و توفيق هرچه بيشتر معظم له و همه مسؤلين و خادمان به مكتب نوراني اهل بيت (ع) و كشور عزيز اسلامي ايران را از در گاه خداوند متعال خواستاريم.
به اميد پيروزي نهایی حق بر باطل، جهانی شدن دهه غدیر و ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج).

شركت كنندگان در سومين اجلاس بين المللي دهه غدير

انتهاي پيام/


برچسب ها: بیانه ، اجلاس ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار