گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد بیشتر‌ مشتریان نفت ایران توانسته‌اند جایگزین بیمه‌ اروپا برای واردات نفت از ايران را بيابند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در ادامه گزارش سازمان اطلاعات انرژي آمريكا آمده است: تحریم نفت ایران از سوی کشورهای غربی در راستای فشارها برای انصراف تهران از برنامه هسته‌ای خود است.

با وجود پذیرش اولیه بسیاری از کشورها با همراهی این تحریم، انصراف یا دور زدن آن در مدت کمتر از شش ماه نشان داد این خریداران منبع تامین کننده انرژی دیگری مانند ایران در دست ندارند.

گزارش‌ها حاکی است حتی برخی از شرکت‌ها و کارخانجات آمریکایی و اروپایی نیز که پیشتر سوخت مورد نیاز خود را از ایران تامین می‌کردند پس از اعمال تحریم مجبور شدند با دور زدن قوانین آن از ورشکسته شدن شرکت و کارخانه خود جلوگیری  کنند.

اخیرا اتحادیه اروپا برنامه خود برای تحریم گاز ایران را اعلام کرده که بر اساس اظهارات کارشناسان سیاسی و اقتصادی این دور از تحریم‌ها نیز نتیجه جدیدی نخواهد داشت.

مشتریان گاز ایران نیز در سراسر دنیا برنامه تامین سوخت خود را بر اساس تولید پالایشگاه‌های ایرانی تنظیم کرده و تمایلی به لغو قراردادهای خود ندارند.
برچسب ها: ایران ، تحریم ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار