فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: اشراف اطلاعاتی، ایجاد هماهنگی بین متولیان امر و اقدام به موقع، شرط موفقیت در مدیریت حفظ اراضی وحقوق بیت المال است.

ˈسعید افشار نادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مهمترین موضوعاتی که مسؤولان و متولیان امر و اعضای این شورا باید به جدّ دنباله گیری کرده و اهتمام داشته باشند، بحث حفظ اراضی ملی، دولتی، عمومی و تغییر کاربری های اراضی است.

وی تصریح کرد: هر گونه تجاوز، تغییر و تخریب در حوزه قانون، مشمول این ستاد است و باید برخورد قانونی و قاطع با آن صورت گیرد و هر یک از دستگاه های عضو موظفند موارد مصداقی تخلف، تجاوز و تغییر کاربری را احصاء و به دستگاه قضا انتقال دهند.

فرماندار فیروزکوه افزود: طی سنوات گذشته بخصوص با شکل گیری کلان شهرها و توسعه مناطق، صعود ارزش افزوده اراضی منجر شد تا دولتمردان و قانونگذاران به ارائه و تصویب قوانینی به منظور مدیریت تغییرات باشند.

وی ادامه داد: سرریز جمعیت کلان شهرها به سمت مناطق حاشیه شهری و ییلاقی در طول زمان به تغییر کاربری، تخریب، سوء استفاده و . . . اراضی منجر شده و هر روز دایره آن وسیع تر می شود.

افشار نادری با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان فیروزکوه تاکنون از این تهدیدها مصون بوده است، هشدار داد: رویکردهای موجود منطقه گواه آن است که بسیاری از متخلفان اکنون به فیروزکوه چشم دوخته اند و دیر یا زود بایستی به جهت بهره مندی از شرایط مطلوب اقلیمی، وجود راه مواصلاتی احداث شده (که دسترسی به منطقه را تسهیل کرده است) و . . . در شهرستان تدابیری برای مقابله با آنان اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: بحمدا... با تلاش های صورت گرفته 100 درصد اراضی ملی شهرستان سند دار شده است که این موضوع به منطقه مصونیت بخشیده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اذعان داشت: ارائه طرح توسعه بافت روستاها که به استثناء طرح های روستاهای ˈدردهˈ، ˈمزدارانˈ، ˈامین آبادˈ و ˈانزهاˈ با آنها موافقت شده است، شرایط لازم را برای توسعه مناطق روستایی که طی سنوات اخیر با بازگشت اقشار بازنشسته بومی غیر ساکن مواجه شده است امکانپذیر ساخته است.

افشار نادری افزود: شرط موفقیت این ستاد در انجام ماموریت های ذاتی ایجاد هماهنگی، اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.