مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از بهره برداری دو سد خاكی همزمان با هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرستان شهركرد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

عطاء الله ابراهیمی گفت: این دو سد خاكی با حضور معاون وزیر كشور و رئیس سازمان مدیریت بحران بهره برداری می شود.

ابراهیمی افزود: سد خاكی  شمس آباد شهركرد با سطح حوضه آبخیز 3.67 كیلومتر مربع، اعتبار مصوب 720 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و اداره كل مدیریت بحران استان چهارمحال وبختیاری از طرح های قابل افتتاح در هفته كاهش بلایای طبیعی است.

وی گفت: آب قابل استحصال سد خاكی شمس آباد، 150 هزار متر مكعب، حجم آبگیری آن 50 هزار متر مكعب و حجم عملیات خاكی این سد 28 هزار متر مكعب است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری طول تاج این سد را 210 متر مربع، دبی سیلابی آن را 1.7 متر مكعب بر ثانیه و سال اجرای این سد را 1390  اعلام كرد.

ابراهیمی، با بیان مشخصات فنی سد خاكی دوتو شهركرد افزود: این سد در سطح حوضه آبخیز 14.2 كیلومتر مربع  و  اعتبار 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و اداره كل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری احداث شده است.

وی گفت: آب قابل استحصال از سد دوتو شهركرد 300 هزار متر مكعب، حجم آبگیری آن یكصد هزار متر مكعب و حجم عملیات خاكی انجام شده برای احداث این سد 35 هزار متر مكعب است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری ، ارتفاع بند این سد خاكی را هفت متر، طول تاج آن را 230 متر مربع و دبی سیلابی این سد را 19.4 متر مكعب بر ثانیه عنوان كرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.