بخش بين الملل با محوريت بيداري اسلامي و مقاومت، نخستين و مهمترين بخش جشنواره ملي دانشجويي است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دومين نشست خبري پنجمين جشنواره ملي دانشجويي با حضور دكتر محمد اربابي دبير جشنواره و دكتر كاظم نظري قائم مقام جشنواره در دانشكده صدا و سيما برگزار شد.
بنابراين گزارش؛ در اين نشست اربابي از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه قدرداني كرد و آنها را پل ارتباطي اين جشنواره با مخاطبان دانست.
وي در خصوص آثار ارائه شده به جشنواره، گفت: تا به امروز 1200 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه 100 اثر آن از توليدات خارجي كشورهاي لبنان ، عراق، كره جنوبي، آرژانتين، بحرين، مصر، سوريه، آمريكا، فرانسه با محوريت بيداري اسلامي و مقاومت بوده است.
وي افزود: اين جشنواره كه به صورت دو سالانه بوده امسال با بخش جديد بين الملل با محوريت بيداري اسلامي و مقاومت برگزار خواهد شد كه اين بخش جزء مهم ترين و دشوارترين بخشهاي جشنواره بوده است.
اربابي تصريح كرد: بخش هاي متفاوتي چون مسابقه ملي، بخش بين الملل، بخش جنبي در اين جشنواره وجود دارد كه هيئت انتخاب و هيئت  داوري در راستاي گزينش آثار با جشنواره همكاري دارند.
وي اظهار داشت: در كنار اين بخشها كارگاههاي آموزشي متفاوتي چون كارگاه بازيگري با حضور محمدرضا شريفي نيا، كارگاه فيلم كوتاه با حضور حسن فتحي، كارگاه مستند با حضور سعيد ابوطالب، كارگاه سينما ديجيتال با حضور محمد حسين فرج و ديگر كارگاه ها در اين جشنواره برپا خواهد شد.
اربابي  در ادامه در خصوص آثار ارسال شده در بخش بين الملل، گفت: آثار بسيار خوبي در اين راستا به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه تعدادي از آنها را مستندسازان حرفه اي ساخته اند و تعدادي را دوستان علاقه مند به مستندسازي با استفاده از فيلم ها و عكس هاي موجود ساخته اند كه همگي آثار ارزشمند و تاثيرگذاري است.
وي بيان كرد: صحبتهايي در خصوص برگزاري همزمان اين جشنواره با استانهاي گرگان و گيلان شده كه در صورت قطعي شدن به اطلاع دوستان و مخاطبان خواهيم رساند.
وي خاطرنشان كرد: اين جشنواره از تاريخ 7 آبان تا 10 آبان در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار