معاون امور توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي از امکان بخشودگی و استمهال وام های بخش کشاورزی تا سقف 10 میلیون تومان براساس نظر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عباسي در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به دستور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان درجلسه مشترک استانداران ومدیران بخش کشاورزی جهت تحقق این امرافزود: در صورتی که این امر محقق شود وام های با سررسید معوقه تا 5 میلیون تومان الی 10 میلیون تومان بخشیده و استمهال می شود.

معاون امور توليدات دامي وزيرجهاد كشاورزي بابیان اینکه بانکهای خصوصی نیزموظف به استمهال وامهای معوقه کشاورزان هستند افزود: 80 درصد بدهکاران بخش کشاورزی به بانک کشاورزی بدهکارند و بانک کشاورزی نیز استمهال را پذیرفته است.

وی بابیان اینکه بعد ازاجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها دربخش دام و طيور يكي از فعاليتهايي كه وزارت دنبال كرد و اعتبارات خوبي نيز به همين منظور اختصاص يافت، اصلاح واحدهاي توليدي با هدف كاهش هزينه‌هاي توليد و كاهش مصرف سوخت است افزود: ما در وزارت جهادکشاورزی ، بهینه سازی مصرف سوخت واحدهای دامی را به تشکل های کشاورزی سپردیم.

عباسی با بیان اینکه از برنامه‌هايي كه در راستاي توليد اقتصادي در بخش كشاورزي به مجلس هم ارائه شده، به خصوص در دام و طيور به منظور بهره وري و كاهش هزينه‌هاي توليد در راستاي سياستهاي امنيت غذايي و خودكفايي مواد غذايي، انجام اصلاحاتي در واحدهاي مرغداري و گاوداري است افزود: تاكنون فعاليتهاي زيادي هم در اين زمينه صورت گرفته و موفقيت‌ها و صرفه جويي زيادي حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 2.5 میلیون تن ظرفیت تولید گوشت مرغ در كشور وجود دارد كه در صورت حمایت از این صنعت سالانه می‌توانیم یك ونیم میلیارد قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم افزود: ازجمله برنامه‌هاي اين معاونت در ارتباط با كمك ستادهاي استاني، تكميل مجتمع‌هاي توليدي نيمه تمام شيرخام، مجتمع‌هاي پرواربندي گاو و گاوميش، تكميل طرح‌هاي ناتمام و غيرفعال يا نيمه فعال توليدي در استان هاست و به طور كلي فعاليت‌هايي كه باعث افزايش ظرفيت توليد در استان‌ها شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بيان اينكه در توليد بسياري از محصولات كشاورزي و دامي به خودكفايي دست يافته‌ايم، براي نمونه به تخم مرغ اشاره و ظرفيت توليد آن را در كشور 900 هزار تن اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه توليد تخم مرغ در كشور 750 هزار تن است كه ظرفيت باقي مانده را براي صادرات هدفگذاري كرده‌ايم.

وی همچنین ميزان توليد گوشت مرغ در كشور را 2 ميليون تن و سال گذشته يك ميليون و 800 هزار تن ذكر كرد و درباره شيرخام نيز اظهار داشت: در تولید شيرخام زماني وارد كننده بوديم امروز به توليد بيش از 10 و نيم ميليون تن در سال دست يافته‌ايم و سال گذشته 250 هزار تن لبنيات از ايران صادر شد.

عباسی حمايت از توليد‌كننده و توسعه واحدهاي صنعتي و ساماندهي واحدهاي خرد صنعتي را براي تحقق خودكفايي ضروري عنوان كرد و افزود: آذربایجان شرقی با شرايط آب و هوايي خاص و مراتع ، در توليد محصولات لبنی استعداد خوبي دارد كه بايد از اين فرصت بهره برداري شود

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود در حالی که مصرف ما یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز در سال است افزود: کشور ما ظرفیت تولید 2 میلیون تن گوشت قرمز را دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه وضعیت موجود تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و تخم‌مرغ حاکی از برقراری شرایط آرام در روند تولید این محصولات دارد افزود: شواهد نشانگر این است که در صورت حمایت از این مجموعه‌ کالاهای استراتژیک با ظرفیت موجود می‌توان بیش از آنچه اکنون تولید می‌شود، استحصال و روانه بازار مصرف کرد. وی با بیان اینکه براساس ظرفیت سالنهای مرغداری‌ موجود سالانه می‌توان 2.5 میلیون تن گوشت مرغ تولید کرد افزود: امادرحال حاضر یک میلیون و800 هزار تن از این محصول پروتئینی تولید می‌شودکه البته همین میزان نیزنیاز فعلی بازار را تامین میکند.

عباسی با بیان اینکه سالانه حدود 12میلیون تن انواع محصولات دامی توسط سه میلیون بهره بردار در ایران تولید می شود افزود: تلاشهای خوبی در کشور در زمینه استقلال بخش کشاورزی و غذایی صورت گرفته به طوریکه امروز در زمینه تولید مواد پروتئینی خودکفا هستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی برای کشور اظهار داشت: بخش تولیدات دامی، ویژه و استثنایی است و همه باید برای خودکفا شدن این بخش بکوشیم.

وی کشاورزی را محور استقلال و خودکفایی غذایی کشور دانست و افزود: تقویت تشکل ها و تعاونی ها رویکرد جدی وزارت جهاد کشاورزی جهت توسعه پایدار می باشد.

عباسی به پیشرفت جوامع بشری و تنوع نیازهای مردم جامعه اشاره کرد و گفت: در همین زمینه تولید محصول سالم، ایجاد اشتغال پایدار، به کارگیری بهینه از منابع موجود در حوزه کشاورزی و دامپروری و بهره‌برداری از منابع فیزیکی دام و طیور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح انتزاع يک طرح جامع است که مي تواند در راستاي شفاف سازي امور وزارتخانه هاي صنعت،معدن و تجارت و کشاورزي مفيد باشد افزود: با اجرايي شدن طرح انتزاع انتقال وظيفه سياست گذاري تجاري و تنظيم بازار محصولات، تعرفه هاي گمرکي کالاهاي کشاورزي، تهيه تنظيم و کنترل تراز تجاري کشور در حوزه توليدات کشاورزي و ورود و خروج محصولات کشاورزي همه جزو وظايف وزارت جهاد کشاورزي خواهد شد. /س

 

برچسب ها: کشور ، تولید ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.