وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري ششمین اجلاس وزرای ابتکار سه جانبه در 15 آبان ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی محمدنجار با بیان این مطلب گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در سال 2007 در قالب میثاق پاریس، یک رویکرد منطقه‌ای را با هدف کلی مقابله با مسئله کشت و تولید مواد مخدر افغانستان تنظیم و ارائه کرد.

وی افزود: ابتکار سه جانبه، نوعی همکاری منطقه‌ای است که توسط کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان و با مشارکت دفتر UNODC به‌منظور ارتقاء سطح همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر از طریق تشکیل نشست‌های مشترک در سطوح وزرا و کارشناسان ارشد برگزار می‌شود.

دبیرکل ستاد در ادامه، ارتقاء اعتماد، امنیت و همکاری در حوزه مدیریت مرزی بین سه کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیش‌سازهای شیمیایی را هدف اصلی ابتکار سه‌جانبه برشمرد و گفت: تقویت همکاری‌های مدیریت مرزی فی‌مابین کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان از دیگر اهداف این ابتکار است.

محمدنجار همچنین تاسیس مرکز طراحی عملیات مشترک (JPC) در تهران را مهم‌ترین دستاورد ابتکار سه جانبه عنوان کرد و افزود: هدف از تاسیس این مرکز هدایت عملیات مشترک و همزمان مبتنی بر اطلاعات در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر می‌باشد.

وی اظهار داشت: جلسات این ابتکار در سطوح نشست مقامات ارشد و اجلاس وزرا تشکیل می‌شود و تاکنون هشت نشست مقامات ارشد و پنج اجلاس وزار برگزار شده است، امسال نیز جمهوری اسلامی ایران میزبان نهمین نشست مقامات ارشد و ششمین اجلاس وزرا در تهران خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار