نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما باید امنیت اقتصادی را فراهم کنیم نه اینکه دنبال امنیتی کردن اقتصاد باشیم که این کار بیهوده و غیر‌قابل باور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  منصور حقیقت‌پور صبح امروز در اردبیل افزود: استاندارد میزانی را می‌ماند که برای برقراری بالانس بین شاخص‌های واحدهای تولیدی مصرف و بعد علمی مدنظر قرار گرفته که در این ترازوی سه بعدی اگر همه به خوبی به وظیفه خود عمل کنند شاهد اعتلای تولید،‌ ارتقای سلامت در این بخش و همچنین بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی گفت:‌ امروز عصر ارتباطات و شکوفایی علم است و بدون توجه به شاخص‌های علمی و مطالعات عملی گام برداشتن در این حوزه راه رفتن در تاریکی است و به هیچ‌وجه چنین حرکت و اقدامی قابل قبول نمی‌باشد.

نماینده مجلس افزود: ما باید اقدامات تولیدی خود را با یافته‌های علمی جدید منطبق کنیم که رهبر معظم انقلاب کلید واژه‌های این حرکت را سال‌هاست که در قالب شعار سال مطرح می‌کند.

حقیقت پور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه نباید مبانی فکری و اندیشه متعالی مقام معظم رهبری در قالب کلید واژه‌های سالانه در حد شعار باقی بماند، گفت: در سال‌های گذشته این مبانی بیشتر به عنوان تزئین و نقش و نگار در و دیوار نگریسته شده و در این زمینه کمتر شاهد کالبد شکافی مبانی و اصول طرح شده بودیم.

وی افزود: ضرورت دارد این مبانی درست تبیین شده و تبدیل به نقشه راه شود چراکه کارشناسی‌ترین رموز توسعه کشور را رهبری معظم انقلاب همه ساله مطرح کردند که اخیراً نیز بحث اقتصاد مقاومتی در همین زمینه تبیین و تعریف شده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افراد اندیشمند باید به این موضوع با دقت و اهمیت خاص بپردازند و مفهوم واقعی از اقتصاد مقاومتی را در سطح جامعه تبیین و تعریف کنند.

حقیقت پورافزود: ما بحث تحریم را که دشمن سعی کرده است دریچه‌های اقتصادی را به روی ما ببندد نباید نادیده بگیریم و تنها راه گذر از این مشکلات مقاومت است چرا که ما قبلاً با مقاومت جهادی و رزمی تجاوز دشمن را دفع کردیم و این بار نیز در قالب اقتصاد مقاومتی می‌توانیم با یک نقشه راه مناسب از تحریم‌ها عبور کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، امنیتی ، کردن ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.