مربی تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز گفت: دیدار مربیان و بازیکنان تیم پینگ پنگ در فرودگاه تبلیغات منفی علیه فدراسیون است.

احمد جعفری پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: من با این تبلیغات منفی ای که در سایت های مختلف خبری علیه فدراسیون می نویسند و می گویند قبل از اعزام های برون مرزی بازیکنان اردویی برگزار نمی شود مشکل دارم و این گفته صحیح نیست.

وی تصریح کرد: چه فرقی می کند اردو در کجا برگزار شود، درست است که اردوی داخلی قبل از اعزام برای بزرگسالان نداشته ایم اما این اتفاق در خارج از کشور افتاده است.

جعفری پور از این اردوها نام برد، برای مثال اردویی که قبل از رقابت های چین در این کشور برگزار شد، این اردو بسیار عالی بود و من و نیما عالمیان واقعاً از آن بهره بردیم هیچ بازیکن ضعیفی در اردوی چین وجود نداشت و اردوی آلمان در کمپ اشلایگر نیز از نمونه های این اردوهاست.

احمد جعفری پور قرار است به همراه نوشاد عالمیان و نیما عالمیان راهی آلمان شود و پس از آن نیز در رقابت های لهستان شرکت می کنند وی از احتمال برپایی یک اردو قبل از اعزام ها خبر داد: من نامه ای دو صفحه ای خطاب به رئیس فدراسیون نوشتم و از وی خواستم که قبل از اعزام اردویی 20 روزه در کیش برگزار کنند که آب و هوایی شبیه آب و هوای محل برگزاری مسابقات دارد ضمن اینکه 4 بازیکن خارجی را نیز به همراه حریف تمرینی به ایران بیاورند که 2 بازیکن از اروپا با سبک مختلف و 2 بازیکن دیگر از چین، باشند.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال برگزاری این اردو چقدر است و جواب محمد زارع پور به این نامه چه بود گفت: احتمال برپایی این اردو زیاد است.

البته با توجه به زمان باقی مانده به رقابت ها کمی برگزاری این اردوها دور از ذهن است با این حال شاید با توجه به گفته این مربی محترم تیم ملی این اتفاق خجسته نیز در فدراسیون تنیس روی میز رخ دهد.

مربی تیم ملی بزرگسالان درباره اينکه چرا تعداد بازیکنان اعزامی به مسابقات برون مرزی همیشه محدود به چند نفر خاص است گفت: برای حضور در مسابقات برون مرزی فدراسیون جهانی تنیس روی میز به هر فدراسیون سهمیه محدودی می دهد مشکل اینجاست که نمی توانیم هر 40 بازیکن مطرحمان در فدراسیون جهانی را همراه خود ببریم ناچار هستیم که تعداد را محدود کنیم زیرا همه نمی توانند بروند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری فدراسیون تنیس روی میز باید روی سنین پایه نیز باشد، درباره میزان موفقیت فدراسیون در پرداختن به این سنین حساس و آینده ساز بیان کرد: به نظر من فدراسیون می خواهد این کارها را انجام بدهد و تا حدودی نیز سرمایه گذاری روی سنین پایه را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: برای مثال چه زمانی در فدراسیون های قبلی امکان اعزام نونهالان به رقابتها و اردوهای برون مرزی وجود داشته است؟ علیرضا رهنمای حقیقی اکنون 3 یا 4 مسافرت خارج از کشور رفته است ، کجا دختر نونهال، به خارج از کشور رفته بود؟ اما الان این اتفاق برای مهشید اشتری افتاده است.

جعفری پور خاطر نشان کرد: برای این رده سنی قبل از مسابقات اردوهای آماده سازی برگزار می شود و این اتفاقات بسیار خوبی است که تاکنون سابقه نداشته است.

وی درباره بزرگسالان پینگ پنگ هم گفت: بهتر است در اعزام های فدراسیون بیشتر به جوانتر ها اهمیت داده شود اما باید به بازیکنانی که سن آنها بالاتر رفته است هم بها داده شود تا افت نکند مثلا اگر 5 یا 6 بار جوانان را به خارج از کشور فرستادیم یک دفعه هم بازیکنان با سابقه تر را بفرستیم.

وی مدعی شد: شما هم اگر رئیس فدراسیون بودید نمی دانستید چه کار کنید؟ پینگ پنگ بازیکنان مطرح زیادی دارد و انتخاب برای اینکه در هر اعزام چه کسانی بروند با توجه به وسع فدراسیون کار سختی است و در زبان آسان است.

احمد جعفر پور حضور بازیکنان با سابقه تر پینگ پنگ را در اردوها امری ضروری دانست: از نظر من بهتر است از بازیکنان با تجربه که سنشان هم تا حدودی بالاتر رفته است در اردوها و در کنار بازیکنان جوانتر بهره برد، در کنار همین پینگ پنگ بازان است که جوانتر ها رشد می کنند .

مربی تیم ملی بزرگسالان در انتها از احتمال اضافه شدن دو بازیکن به مسابقات تور جهانی لهستان خبر داد و بیان کرد: احتمال زیادی وجود دارد که دو بازیکن بعد از مسابقه آلمان در تور جهانی لهستان به نوشاد عالمیان اضافه شوند اما حضور آنها قطعی نیست./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار