مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد : ايجاد برند سمند ، رانا و دنا ، تنوع و توسعه آن و صادرات به آن سوي مرزها از الزامات استراتژي نگاه به بيرون اين شرکت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي ايران خودرو ؛ جواد نجم الدين با بيان اين که راه ارتقاي فناوري از همکاري مشترک مي گذرد ، گفت : ايران خودرو در سال جاري قصد دارد 9 درصد کل توليد را به بازارهاي هدف صادر کند.

وي افزود: استراتژي صنعت خودرو و قطعه سازي کشور بايد بر مبناي بهبود توان رقابتي صنايع داخلي از طريق انتقال فناوري باشد.

نجم الدين تاکيد کرد : در غير اين صورت نه تنها سهم خود را در بازار بين المللي از دست خواهيم داد، بلکه بازار کشور هم بر روي خودرو سازان جهان باز مي شود و صنعت ملي آسيب مي بيند.

وي گفت : استراتژي ايران خودرو با خودروسازان جهاني برنده –برنده و در جهت کاستن از فاصله هاي فناوري ايران و کشورهاي پيشرفته در اين صنعت اجرا مي شود.


نجم الدين با بيان اينکه ايران خودرو راهبردهاي خود را با رويکرد نگاه به بيرون و داخل تنظيم کرده است ، تاکيد کرد : در استراتژي نگاه به داخل اين شرکت ، همکاري مشترک با خودروسازان معتبر مطرح است که از اين طريق فناوري خودرا در طراحي و توليد خودرو ارتقاء دهيم .

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو درباره کيفيت خودرو هاي صادراتي افزود: تفاوتي ميان خودروهاي داخلي و صادراتي از نظر کيفي وجود ندارد و اعمال تمام استاندارد ها و ابزار هاي کيفي درخطوط توليد ايران خودرو با دقت لازم صورت مي گيرد.

وي تاکيد کرد : قيمت محصولات صادراتي ايران خودرو در اكثر بازارهاي هدف صادراتي نه تنها كمتر از بازار داخل نيست بلكه اين محصولات با قيمتي بالاتر از داخل به فروش مي رسد.

نجم الدين خاطرنشان کرد : قيمت تمام شده محصول صادراتي در همه حوزه هاي صادراتي، كمتر از قيمت تمام شده محصول مشابه جهت فروش در داخل كشور است كه صادرات خودرو نيز از اين امر جدا نيست و علت آن نيز مربوط به مواردي چون استرداد حقوق و عوارض گمركي محصولات صادراتي، جايزه و مشوق هاي صادراتي و ... است كه به كاهش قيمت تمام شده محصول صادراتي منجر مي شود.

نجم الدين تصريح کرد : از سوي ديگر مصرف كننده داخلي خودرو بايد هزينه هايي مانند شماره گذاري، بيمه، ماليات بر ارزش افزوده و ... را نيز پرداخت كند كه اين موارد در قيمت خودروهاي صادراتي وجود ندارد./عب
برچسب ها: صنعت ، خودروسازی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار