فیلم / مسابقات قهرماني مکعب روبيک

مسابقات قهرماني مکعب روبيک اروپا در وروتسواف لهستان آغاز شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، پنجمين دوره مسابقات قهرماني مکعب روبيک اروپا روز جمعه با حضور سيصد شرکت کننده از بيست و يک کشور دنيا در وروتسواف لهستان آغاز شد. مسابقات اين دوره در نوزده بخش متفاوت برگزار مي شود و شرکت کنندگان بايد معماي اين مکعب ها را در اندازه هاي دو در دو، هفت در هفت و سه در سه حل کنند. در برخي از بخش هاي مسابقه نيز اين کار با چشمان بسته يا پا صورت مي گيرد.
 قهرماني ميکال پلِسکويچ در مسابقات جهاني مکعب روبيکِ سال 2011،  يکي از علت هاي برگزاري مسابقات اين دوره اروپا در لهستان است . در رقابت هاي جهاني بانکوک تايلند که پارسال برگزار شد، پلسکويچ با کسب زمان متوسط هشت مميز شصت و پنج صدم ثانيه در چيدن مکعب ها، عنوان نخست را از آن خود کرد. ميکال مي گويد به تمرکز روي مکعب سه در سه علاقه مند است و تمرين نيز رمز پيروزي در رقابت هاي سرعتي است. پلسکويچ مي گويد مهمترين مسئله در حل معماي مکعب ها آن است که به سرعت فکر کنيد و شرايط احتمالي را پيش بيني کنيد. آنگاه به مرور زمان نيز مهارت و سرعت لازم را در استفاده از انگشتان خود به دست خواهيد آورد.
ديويد هادلي جونز از مسئولان شرکت اسباب بازي سِوِن تانز که جواز ساخت مکعب هاي روبيک را در اختيار دارد، مي گويد حضور پلسکويچ و محبوبيت اين بازي در لهستان باعث شد تا مسابقات قهرماني مکعب روبيک اروپا امسال در لهستان برگزار شود. به گفته هادلي جونز، شرکت سون تانز سالانه يک ميليون قطعه مکعب روبيک مي فروشد و اخيراً رشد غير منتظره فروش خود را در کشورهاي آمريکاي  لاتين، هند و اروپا شاهد بوده است. قهرمانِ نهايي اين دوره از مسابقات مکعب روبيک اروپا، روز يکشنبه مشخص خواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۵۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۱
میشهفرمول های اساسی روبیک را در سایت قرار بدهید. متشکر
آخرین اخبار